سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: طبق هماهنگی‌های بعمل آمده بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر از استان اردبیل تا ۸ آذر ماه سالجاری به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۰۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
اعزام بیش از 10 هزار دانش آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور+ فلیم
سرهنگ پاسدار بهروز زارع در گفتگو با خبرنگار بسیج اردبیل در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌ها به منظور یادآوری رشادت‌ها و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و بهره مندی از گنجینه و معدن طلای این دوران با ارزش‌ها کاروان های راهیان نور استان اردبیل به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
 
وی افزود: طبق هماهنگی‌های بعمل آمده بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر از استان اردبیل تا ۸ آذر ماه سالجاری به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام خواهند شد.

زارع ادامه داد: اعزام دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور در دو مرحله برنامه ریزی شده که مرحله اول از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه انجام شده و مرحله دوم از ۸ آبان تا ۸ آذر در حال برگزاری است و در مجموع بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استان از تمامی شهرستان‌ها در ۳۰ مرحله در اردو‌های راهیان نور شرکت خواهند کرد.
 
مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه زیارت با معرف نکته کلیدی راهیان نور است، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس مشعلی همیشه فروزان است و نیاز‌های فکری و معنوی نسل فعلی و نسل‌های بعدی را تأمین می‌کند و راهیان نور، بسترساز عمل به گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی  گفت: در راستای تحقق منویات و تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص راهیان نور وهمچنین عملی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اردو‌های راهیان نور بستر و فرصت مناسب در جهت رشد و تعالی دانش آموزان و انتقال فرهنگ ایثار وشهادت، خودباوری وامید به آینده می‌باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ضمن اینکه از مناطق عملیاتی به صورت میدانی بازدید می‌کنند و با زوایای مختلف دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند، تصریح کرد: در مناطق عملیاتی چه در جنوب کشور و چه در شمالغرب تجربه‌های راویان فتح و یادگان دوران هشت سال دفاع مقدس برای دانش آموزان تشریح می‌شوند تا نسل‌های آتی با غرور، عزت و خود باوری و توقیت روحیه مقاومت ادامه دهنده راه گذشتگان باشند.

زارع گفت: حماسه شگفت آور رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس برای دانش آموزان توسط راویان محترم در یادمان‌های شمالغرب کشور توضیح داده می‌شود تا دانش آموزان با بدانند که ملت ایران با دست خالی و توکل بر خدا و ایمان راسخ و قوی توانند در مقابل تهاجم گسترده بین المللی مقاومت و ایستادگی کنند و در نهایت پبروز و سربلند میدان نبرد حق علیه باطل شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه این اردو‌ها اضافه کرد: از ویژه برنامه‌های این اردو شرکت زائرین در نمایش فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت می‌باشد که در این نمایش تلاش شده است که به صورت میدانی گوشه‌هایی از رشادت‌های رزمندگان شهدای لشکر عاشورا و رشادت‌های این لشکر در طول هشت سال دفاع مقدس و جنایات اشرار و منافقین کوردل و رژیم غاصب به روی مردمان و ساکنان مناطق مرزنشین و بمباران شیمیایی مردم سردشت و گوشه‌هایی از جنایات داعش و رشادت‌های شهدای مدافع حرم برای زائرین به نمایش گذاشته شده است.
 
مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، افزود: شهدا میراث گرانب‌های کشور هستند و هیچگاه نباید یاد و نام شهدا را به فراموشی سپرد چرا که داشته‌های ما، اسم و شهرت ما همه از برکت وجودی شهدا و مرهون خون‌های پاک و از جانگذشتگی دلاور مرد‌های روز‌های سخت میهن اسلامی ایران است.
 
 
گزارش از : سید ساجد یعقوبی
ارسال نظرات