مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ساخت فرودگاه جدید بین المللی مشهد، از آغاز مطالعات تعیین موقعیت و اجرای طرح با ظرفیت ۵۰ میلیون مسافر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۰۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ،  سیاوش امیرمکری امروز (20 آبان) در مراسم تکریم محمدباقر قاسم زاده، مدیرکل سابق فرودگاه های خراسان رضوی و معارفه محمود امانی بنی، مدیرکل جدید فرودگاه های این استان از فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه بزرگ کشور از نظر فضاهای ترمینالی و عملیات اعزام و پذیرش مسافر و پرواز پس از مهرآباد در میان 53 فرودگاه تحت مالکیت شرکت یاد کرد و گفت: فرودگاه مشهد یکی از مهمترین و مناسب ترین فرودگاه های کشور از نظر زیرساخت های هوانوردی و فرودگاهی برای ارایه خدمت به مسافران است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه فرودگاه مشهد در رنکینگ بین المللی سنجش سطح خدمات، رتبه 12 را در میان 88 فرودگاه داراست، افزود: این فرودگاه الگویی برای سایر فرودگاه های کشور است و با توجه به موقعیت خاص منطقه ای مشهد در داشتن مرز گسترده با دو کشور همسایه و نیز تامین زیرساخت های مطلوب برای آن در سال های گذشته و نیز قرارگیری مرقد مطهر امام رضا(ع) در آن، دارای شرایط ویژه و مورد تقاضای بالای سفرهای هوایی است.

وی با اشاره به اینکه سهم سالانه حمل و نقل هوایی در میان سایر شقوق حمل و نقل در کشور، سه تا پنج درصد است، عنوان کرد: این آمار در مشهد 20 درصد است که اقبال بالای سفر هوایی به خراسان رضوی را نشان می دهد، بنابراین لازم است برای برنامه های توسعه ای در فرودگاه مشهد اقدام شود.

امیرمکری افزود: در سال های گذشته با وجود مدیران توانمند و آینده نگر در فرودگاه مشهد و نیز حمایت های خوب ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران زیرساخت های این فرودگاه رشد مطلوبی یافته است و با اینکه بر اساس استاندارد، ظرفیت فرودگاه مشهد شش میلیون مسافر در سال است ولی 10 میلیون و 500 هزار مسافر را نیز اعزام و پذیرش کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه مشهد مقصد گردشگری و زیارتی است، گفت: نگاه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و استاندار محترم خراسان رضوی به فرودگاه مشهد یک نگاه بلند مدت است و بر ساخت فرودگاه جدید بین المللی با ظرفیت 50 میلیون مسافر تاکید می شود.

امیرمکری ادامه داد: ساخت فرودگاه جدید مشهد می تواند برنامه میان مدت شرکت باشد و با تعهدی که به وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی داریم مطالعات تعیین موقعیت و اجرای طرح را با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز کرده ایم.

وی بر لزوم افزایش برنامه های توسعه ای فرودگاه مشهد نیز تاکید کرد و افزود: توسعه ترمینال فرودگاه مشهد با زیربنای 11 هزار مترمربع باید با جدیت دنبال شود.

برنامه ریزی برای ساخت باند سوم فرودگاه مشهد

امیرمکری همچنین با اشاره به آلودگی صوتی در مشهد به دلیل تردد هواپیماها گفت: برای برطرف شدن این مشکل مطالعات اولیه ساخت باند سوم فرودگاه را آغاز کرده ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از قاسم زاده، مدیرکل سابق فرودگاه های خراسان رضوی به عنوان مدیری زحمتکش و با انگیزه یاد کرد و افزود: آقای قاسم زاده در پنج سال مدیریت خود بر فرودگاه مشهد با وجود کمبودها و محدودیت ها بدون هیچ تعللی تلاش کرده و راه مدیران گذشته را ادامه داده تا امروز به داشتن فرودگاه مشهد افتخار کنیم. وی در دوران 30 ساله خدمت با اینکه دارای تخصص در عملیات هوانوردی بوده در جایگاه های دیگر نیز مسوولیت داشته و همواره موفق و باعث سربلندی بوده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از کارکنان فرودگاه مشهد تاکید کرد که بدون همیاری همکاران این فرودگاه توفیق های حاصل شده ممکن نبوده است.

امیرمکری از امانی بنی، مدیرکل جدید فرودگاه های خراسان رضوی و مدیرکل سابق فرودگاه های هرمزگان به عنوان مدیری باسابقه و خوشنام یاد کرد و با اشاره به سابقه مدیریتی موفق وی در فرودگاه های شهرکرد، یزد، خراسان شمالی و هرمزگان گفت: جایگزینی امانی بنی با مشورت هیات مدیره شرکت و نیز مدیرکل سابق فرودگاه های خراسان رضوی انجام شده و امیدواریم امانی بنی بتواند ادامه دهنده خوبی برای اقدامات خوب مدیران سابق باشد.

ارسال نظرات