با همکاری معاونت دانش و پژوهش سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و قرارگاه شهید غلامی؛
معاون دانش و پژوهش فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از برگزاری نخستین همایش علمی و جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع «الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور» خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۸۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

سرهنگ وحید حسن‌پور با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار از سوی معاونت دانش و پژوهش سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با همکاری قرارگاه شهید غلامی ( رده کاربر) برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در سه محور مقاله، مستند 100 ثانیه ای و فضای سایبری ( شبکه های اجتماعی) برگزار می شود.

 معاون دانش و پژوهش سپاه سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: بخش مقالات شامل هشت هدف و محور از جمله: هویت و ماهیت محله اسلامی مبتنی بر آیات و روایات و دیدگاه‌های امامین انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه خانواده، مسجد، بسیج و مدرسه در جامعه پردازی با هدف دست‌یابی به محله اسلامی برپایه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، نقش، جایگاه و راهکارهای مشارکت اقشار مختلف مردم در مدیریت پایا و پویا جهت رفع نیازها و جل مشکلات اساسی محله، شیوه‌های شناخت ظرفیت‌های محلات و راهکارها و شیوه‌های فعال سازی و استفاده کارآمد از آن ها، بررسی و ارائه مدل‌ها و شیوه‌های مطالبه گری مردمی موفق با رویکرد حل مسائل و رفع نیاز محلات، شیوه‌های موفق کارآفرینی مبتنی بر ظرفیت‌های تولیدی در محله‌ها، راهکارهای موفق ارتقاء امنیت مردمی محلات در افق محله مردم پایه و مدل‌ها و راهکارهای هم‌افزایی و همدلی مردم محل با هدف شبکه‌سازی، انسجام و ارتباط مؤثر مردم و مسئولین از دیگر محورهای این همایش در بخش مقالات است. مطالبه گری مردمی موفق با رویکرد حل مسائل و رفع نیاز محلات است.

همچنین موضوع مستند 100 ثانیه ای دارای سه محور شامل مستند 100 ثانیه‌ای از نیاز یک محله و مطالبه گری مردم از مسئولان، «تهیه مستند 100 ثانیه ای از نقش مسجد در برطرف کردن نیازهای محله اسلامی و  تهیه مستند 100ثانیه ای از مشارکت و مطالبه مردمی مؤثر تا حصول نتیجه از موضوعات بخش مستند هستند.

حسن‌پور، بخش شبکه های اجتماعی و فضای سایبری را در دو موضوع: ایجاد موج رسانه‌ای و شبکه‌سازی در محله با مطالبه گری در فضای مجازی و راه‌اندازی کانال و گروه مؤثر در محله با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی عنوان کرد و افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا سی ام دی ماه به دبیرخانه همایش به نشانی تهران، شهرری، میدان نماز، بلوار امام حسین(ع) معاونت دانش و پژوهش سپاه سیدالشهدا(ع) ارسال کنند.

وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات 30 آذر، اعلام نتایج داوری مقالات 18 دی و تاریخ برگزاری همایش از ساعت 8 صبح تا 15 سی ام دی ماه امسال خواهد بود. برنامه های روز همایش نیز سخنرانی اساتید، برگزاری سه کارگاه و نمایشگاه تخصصی، ارائه سه مقاله برتر و نمایش 2 کانال یا گروه برتر است.

وی در مورد محل برگزاری همایش گفت: نشانی محل برگزاری همایش متعاقبا اعلام خواهد شد که بستگی به تعداد آثار ارسالی دارد؛ در صورتی که آثار ارسالی فقط از استان تهران باشد، محل برگزاری همایش در محل ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) خواهد بود. اما اگر آثار از استانهای مختلف باشد احتمالا مراسم اختتامیه در یکی از سالن های کشوری مثل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما یا برج میلاد برگزار میشود.

سرهنگ حسن‌پور خاطرنشان کرد: به سه نفر برتر در هر سه موضوع جوایز نفیسی همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظرات