نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با اشاره به هفته بسیج، این نیروی مردمی و گمنام را مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد کشور در همه عرصه دانست و اظهارداشت: تا زمانی که بسیج هست نظام اسلامی را دشمنان نمی توانند تهدید کنند.
کد خبر: ۹۱۹۲۰۴۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته، افزود:  اگر حضور بسیج در دوراندفاع مقدس مقدس نبود، سرنوشت کشور این چنین رقم نمی خورد.

وی در ادامه با اشاره به مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب در موضوع اصلاح قیمت بنزین گفت: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در درس خارج فقه هفته گذشته ضمن توصیف و تبین حوادث پیرامون مصوبه افزایش قیمت بنزین و چرایی این حوادث مطالبات ای هم از مسئولان اجرایی برای رفع مشکلات مردم داشتند‌.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب با تاکید بر برخورد برابر قانون با برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور ، خواستار صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی، جلوگیری از بدعت گزاری های غلط، پشتیبانی از کارکارشناسی، خوش بینی به تصمیمات مسئولان و اولویت دادن به امنیت و جلوگیری از فتنه در کشور شدند.
امام جمعه تبریز با اشاره به آموزه ها و درس های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد : بیانات معظم له نمادی از شخصیت رهبر انقلابی است که با عقلانیت، بصیرت، راهبری، مدیریت و انصاف انقلابی تدبیر می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: معظم له در این دیدار فرمودند " همه دوستان و دشمنان بدانند در عرصه جنگ نظامی ، جنگ سیاسی و جنگ امنیتی موفق شدیم و دشمن را به عقب زدیم و باید تلاش کنیم در عرصه اقتصادی با رونق تولید هم دشمن را به عقب برانیم.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: صبر، حوصله و استقامت در همه امور از ویژگی های نمایندگان مردم در مجلس است و اگر کسی به این خصوصیت را نداشته باشد نمی تواند در روزهای بحران تصمیم منطقی بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخشی از خطبه های نیز با تبیین و تشریح دعای ۴۹ صحیفه سجادیه درباره زمینه های بروز فتنه گفت : انحراف از هدایت الهی که موجب جهات و حیرت فرد و جامعه میشود.
امام جمعه تبریز افزود: مقاومت در برابر هدایت که نتیجه آن منفعت طلبی است که از دیگر زمینه های بروز فتنه است.
حجت الاسلام  آل هاشم ناشکری در برابر نعمت های الهی و تزلزل و عهد شکنی از دیگر زمینه های بروز فتنه عنوان کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ویژگی های ظهور فتنه گفت: آمیختگی حق و باطل که انسان نمیتواند آنها را از هم‌تشخیص دهد، غبارآلودگی فضا و در زمین دشمن و مسیر پر آسیب قرار گرفتن از ویژگی زمان بروز فتنه هست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر بصیرت افزایی برخواسته از توحید، توکل بر خدا و توسل بر رسول الله و همچنین صبر و استقامت را راههای مقابله فتنه ها دانست.
امام جمعه تبریز داشتن حُسن ظن به وعده های الهی و فرصت سازی از فتنه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت : باید اتحاد فتنه گران را در سایه توکل بر خدا و بصیرت افزایی از بین برد.

ارسال نظرات