رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه های نسل سوم کارآفرین باشند

رئیس دانشگاه تبریز اظهارداشت: نسل سوم دانشگاه ها در مقایسه با نسل اول و دوم دانشگاه ها باید کارآفرین بوده و علم را به مسائل اجتماعی وصل کنند.
کد خبر: ۹۱۹۲۶۱۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا ‌مجیدی،  پیش از ظهر امروز در همایش «نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه» نخبگان بسیجی را صاحب ایده و تفکر دانست و گفت: بسیجیان دانشگاه تبریز جایگاه خاصی در این زمینه دارند و در هشت سال دفاع مقدس نیز سهم بسزایی در این زمینه ایفا کردند به طوری که دشمن با عملیات خاص دانشگاه تبریز را بمباران کرده و آن را به مشهد الشهدای دانشگاه های ایران تبدیل کرد.
وی نسل اول دانشگاه ها را دانشگاه هایی عنوان کرد که نیروی انسانی متخصص تربیت می کردند، نسل دوم دانشگاه ها نیز دانشگاه هایی هستند که پژوهش و تحقیقات علمی انجام داده و نسل سوم دانشگاه ها نیز دانشگاه های کارآفرین و دانشگاه هایی هستندکه باید علم را به مسائل اجتماعی وصل کنند.
مجیدی ادامه داد: دانشگاه می تواند دیوار فکری بین جامعه و دانشگاه را از میان برداشته و برای آسیب های اجتماعی راهکار ارائه دهد.همچنین در کنار آن می تواند بازوی قوی برای حل مشکلات صنعتی، اقتصادی کشور باشد.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار فعالان اقتصادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ملت ایران و فعالان اقتصادی و اندیشمندان بتوانند با رونق تولید تحریم ها را بی اثر کنند عامل تحریم از تحریم دست بر می دارد به شرطی که مسوولان باور کنند ما می توانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار