مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران از اجرای طرح عمران روستا به عنوان پایلوت در شهرستان های ساری و بهشهر این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۳۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران ، «امامی» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با موضوع بررسی نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی و عمرانی و آبادانی کشورافزود: طرح عمران روستا یا شبکه مهندسان جهادگر از برنامه های شاخص در بسیج مهندسان عمران و معماری استان مازندران است.

وی همچنین اظهارداشت: این طرح دارای سه ضلع از قبیل «گروه های جهادی سازمان بسیج مهندسان عمران و معماری استان متشکل از رشته های مختلف عمران و معماری، استادان دانشگاه و افراد با تجربه کافی در زمینه اجرا و همینطور عضو سازمان»، «دستگاه های اجرایی و نهاده های حمایتی به عنوان پشتیبان طرح »و «مشارکت اهالی خود روستاهاست.»

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران گفت: دو شهرستان ساری و بهشهر در استان به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: ارکان روستا اعم از دهیار، شورا و ساکنان در این دو شهرستان از اجرای طرح عمران روستا بسیج استقبال خوبی داشته اند.

امامی تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح عمران روستا سه گام پیش بینی شده که گام اول مربوط به شناسایی نیازمندی های عمرانی روستا با همکاری ارکان روستا اعم از دهیاری، شورا و غیره گام دوم برگزاری جلسه ستاد پشتیبانی باحضور دستگاه های اجرایی و گروه جهادی بسیج مهندسان عمران و معماری استان و گام سوم مربوط به اجرای عملیات عمرانی با نظارت گروه های جهادی بسیج مهندسان عمران و معماری استان است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: پروژه های که در قالب طرح عمران روستا برای اجرا پیش بینی شده می توان به انتقال آب آشامیدنی و کشاورزی، ساخت پل، خانه عالم در روستاها اشاره کرد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران یادآورشد: کارهای مطالعاتی و تامین منابع پروژه های عمرانی مورد پیش بینی انجام شده تا چند هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

ارسال نظرات