نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه مجلس گفت: دشمن در صدد نفوذ به مجلس شورای اسلامی است و برای این منظور شبانه روزی تلاش می کند.
کد خبر: ۹۱۹۵۱۱۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش توجیهی و آموزشی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان های آذربایجان شرقی در تبریز با تاکید بر اینکه دفاتر نظارت استان نقاط ثقل اجرایی شورای نگهبان هستند، افزود: تحقق مردم سالاری یا همان جمهوریت به همراه تحقق اسلامیت در نظام اسلامی بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه باید دفاتر نظارت بر انتخابات تخصص لازم را داشته باشند، ابراز داشت: باید درسایه ارتباط اعضای این دفاتر با شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها به طور مناسب بررسی شود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: اگر شورای نگهبان کوتاهی کند نظام از حیث مردم سالاری به خطر می افتد و امکان سوءاستفاده برای صاحبان قدرت و ثروت و دست درازی به آرای توده های مردم فراهم می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شورای نگهبان آرای مردم را از دستبرد صاحبان ثروت و قدرت مصون نگه می دارد، گفت: آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کننده و نقش آفرین است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آرای مردمی زینتی نیست، نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و برای همین باید در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دقت کنیم و سلایق شخصی در این امر دخیل نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: عمل به قانون، میزان التزام عملی به نظام و شرع مقدس اسلام در این خصوص مهم است. نباید در تأیید صلاحیت نامزدها تسامحی صورت گیرد.

ارسال نظرات