سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل در گفتگو با «بسیج»؛
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل گفت: همایش استانی روز قشر سازمان بسیج حقوق دانان اردبیل روز دوشنبه ۱۱ آذرماه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان با حضور حقوق دانان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، قضات و وکلای عضو کانون بسیج حقوق دانان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۲۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
همایش روز قشر بسیج حقوقدانان در اردبیل برگزار می‌شود
سرهنگ پاسدار رضا ندایی در گفتگو با خبرنگار سرویس حقوقدانان بسیج اردبیل اظهار داشت: سازمان بسیج حقوق دانان از سال ۱۳۸۸ با دفترحمایت حقوقی ایثارگران فعالیت خود را شروع کرده و امسال بصورت مستقل و جداگانه فعالیت می‌نمایند تک مسئولیتی آن‌ها تحت الشعاع قرداده بود تا اینکه سازمان بسیج حقوق دانان چندان شناخته شده نباشد؛ حتی کارکنان دادگستری هم بسیج حقوق دانان را با نام دفتر ایثارگران می‌شناختند.

وی افزود: با عنایت و توجه پروردگار متعال، سعی و تلاش بر این شده که سازمان بسیج حقوق دانان با گفتمان سازی و فرهنگ سازی، برای عامه تعریف شده وشناخته شده است؛ این سازمان با چهار کانون مصوب و ۶ کانون دیگر درشهرستان‌های بزرگ راه اندازی و فعالیت می‌نمایند

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان اذعان داشت: از آنجایی که جذب اولیه برای این قشر مهم خاص بوده لذا با تعامل و ارتباط با مخاطبین درسال جاری بیش از ۲۰۰ نفر جذب شده است.

ندای اظهار کرد: همایش استانی روز قشر سازمان بسیج حقوق دانان اردبیل روز دوشنبه ۱۱ آذرماه درمحل سالن اجتماعات دادگستری کل استان با حضور حقوق دانان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، قضات و وکلای عضو کانون بسیج حقوق دانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ ماه آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ به عنوان روز بسیج حقوق دانان نام گذاری شده است، تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان با توجه به اهداف تخصصی خود و باور عمیق به روح قانون اساسی با اتکاء به خداوند متعال و به برکت خون شهداء انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف به خدمات آموزش همگانی حقوق (طرح هرمسجد یک حقوق دان و مشاوره حقوقی رایگان) به عموم مردم، وتشکیل انجمن‌های تخصصی علمی، تربیتی و معرفتی، کمک به تولید و تبیین نظام حقوقی مبتنی بر فقه و اسلام و با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های حقوقی آسیب شناسی در سطح استان قدم‌های موثری را برداشته تا در راستای اعتلای اهداف والای قانون اساسی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تلاش نموده است.

ندایی گفت:استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و اساتید حقوقی در هیئت اندیشه ورز و انجمن‌های تخصصی علمی وحلقه‌های صالحین، فعالیت‌های سازمان بسیج حقوق دانان رو به رشد و ترقی می‌باشد. پیشرفت‌های چشمگیراین سازمان، برای جامعه هدف، مخاطبین، حقوق دانان و حتی دستگاه‌های حقوقی، قضایی استان قابل ملموس می‌باشد.
ارسال نظرات