بانک ایران زمین با تامین منابع مالی جدید و اصلاح ساختار سرمایه ای خود، ضمن گسترش فعالیت های بانکی به دنبال افزایش دارایی های خود است.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۸۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: یکی از مفاهیم مهمی که سرمایه گذاران در بازار سرمایه با آن سروکار دارند، مفهوم افزایش سرمایه شرکتهای سهامی و به تبع آن نحوه محاسبه مقدار سهام هر سرمایه گذار پس از این افزایش سرمایه است. در سامانه کدال و اطلاعیه های ناظر بازار بسیار دیده ایم که نماد بانکی برای افزایش سرمایه متوقف و سپس بازگشایی شده است.

همان طور که می دانیم بازارهاي مالي در برگيرنده بازار پول، بازار سرمايه و بازار بيمه مي باشند. بازار پول، بازار مطالبات كوتاه مدت است. گرايش اصلي بازار پول اصولا بر ابزارهايي متمركز است كه با استفاده از آن بتوان به سرعت، وضعيت نقدشوندگي را تغيير داد. در نتيجه به دليل ماهيت كوتاه مدت آن، تبديل وجوه جمع آوري شده به سرمايه مالي امكان پذير نبوده و تنها براي تامين مالي عمليات توليدي و تجاري پيش بيني نشده به كار مي رود.

گزارش بسیج حاکی از آن است که امروزه نقش بانك ها و موسسات اعتباري در اقتصاد كشور و تامين نيازهاي مالي براي واحدهاي توليدي و بازرگاني بر همگان روشن است. در این زمینه بانكها بايد بتوانند از يك طرف سرمايه هاي خرد را جذب كرده و بعد از طرف ديگر در قالب تسهيلات به واحدهاي توليدي و صنعتي خدمات بدهند تا باعث تقويت آنها شده و در نتيجه واحدهاي توليدي بتوانند نقش خود را در اقتصاد ملي به درستي ايفا كنند.هر چند تامين سرمايه با بازار بورس مراحلي دارد اما اين مهم با بازار پولي هم مراحل ديگري دارد.  در این روند بانكها به طور كل نقش بازار پولي را بايد بازي كنند و دست به نگهداري ارزش پول، تامين نقدينگي براي واحدهاي توليدي و صنعتي، رفع نيازهاي خرد مردم از طريق تسهيلات خردي كه به آنها مي دهند، بزنند.

براساس این گزارش بانک ایران زمین با اشراف به اهداف و مأموریت های خود طی چند ماه گذشته با تامین منابع مالی جدید و اصلاح ساختار سرمایه ای خود ، توانسته ضمن گسترش فعالیت های بانکی، دارایی های خود را افزایش دهد.بر همین اساس ابتدا هیئت مدیره بانک ایران زمین نسبت به افزایش سرمایه ای بانک تصمیم گیری نموده و این تصمیم را به عنوان یک پیشنهاد در جلسه مجمع عمومی فوق العاده به رای گیری سهامداران گذاشت که در نهایت افزایش سرمایه بانک توسط بازرس و حسابرس قانونی بانک ایران زمین تصویب شد.

بر همین پایه بانک ایران زمین ضمن اشراف بر لزوم افزایش سرمایه ی خود به دنبال تامين نيازهاي مالي براي واحدهاي توليدي و بازرگاني و به تبع آن رونق تولید در کشور است. این بانک با جذب و افزایش سرمایه ی خود باعث تقويت بنگاه های تولیدی شده و در نتيجه این واحدها نقش مثبتی در اقتصاد ملي ایفا می کنند.

بدیهی است که با افزایش سرمایه این بانک، قدرت اثربخشی آن در سیستم پولی و بانکی کشور افزایش یافته و بانک ایران زمین را از پس باید در زمره بانک های با سرمایه بالا و تاثیرگذار تر در کشور شناخت.

ارسال نظرات