خبرهای داغ:
سرهنگ برین گفت: هرجا نگاه درست به حوزه دانشگاه و دانشجو داشتیم، پیشرفت های مهمی در عرصه های بین المللی در راستای تحقق آرمان های انقلاب داشته ایم.
کد خبر: ۹۱۹۵۶۷۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ حمزه برین، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی  سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در نشست مشترک با محوریت امضای تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان قزوین که با حضور حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد بیان کرد: امروز که چهل سال از عمر انقلاب می گذرد نقش دانشجو و دانشگاه در رشد و بالندگی نظام مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه گفت: هرجا نگاه درست به حوزه دانشگاه و دانشجو داشتیم، پیشرفت های مهمی در عرصه های بین المللی در راستای تحقق آرمان های انقلاب داشته ایم.

جانشین  قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین اظهار کرد: امروز یکی از ماموریت های انقلاب، توجه به روستا و رفع محرومیت زدایی است و در همین راستا برخود فرض دانستیم در مسیر آبادانی، فعالیت های خود را به تعلیم و تربیت گره زده و در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، وظیفه آموزش به فرزندان روستا امری بسیار مهم است. لذا تفاهماتی را در راستای پیشرفت روستا با دانشگاه فرهنگیان داشتیم.

سرهنگ برین عنوان کرد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز گویای این امر است که بتوانیم در مسیر رشد و تعالی جوانان روستا گام های مهمی برداریم. امروز ضرورت دارد از ظرفیت این دانشگاه در روستاها استفاده کنیم چرا که هر چه دانشجو معلمان بر فضای روستاها اشرافیت داشته باشند، موجب پرورش نیروهای متخصص می شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین افزود: لذا این تفاهم نامه در راستای پرورش نیروهای متخصص جهادی است. نکته بعدی ارتقا دانش فرزندان روستا به صورت کیفی است که امری مهم است و با کمک دانشجویان این امر تحقق می یابد و با فعالیت جهادی دانشجویان می توان در ارتقا تحصیلی دانش آموزان روستا گام های بلندی برداشت.

وی اضافه کرد: به واسطه کمبود نیروهای مشاوره ای و تربیتی در روستا که موجب ایجاد مشکلاتی شده، حضور این دانشجویان بعنوان کمک مشاوره تحصیلی بوده و دانشجویان به عنوان معین روستا معرفی شده و با این کار می توانند هدایت تربیتی تحصیلی خوبی به دانش آموزان ارائه دهند.

 جانشسن قرارگاه پیشرفت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به این که پیش از امضای این تفاهم نامه نیز فعالیت های تربیتی و آموزشی از سوی قرارگاه پیشرفت در مناطق کم بهره و محروم انجام می شد اضافه کرد: پیش از این فعالیت های آموزشی در قالب جهادی انجام می شد اما در این تفاهم نامه با پشتوانه علمی تر، این آموزش ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه از سویی موجب تولید محتوا برای دانشجویان و از سویی دیگر موجب ایجاد فرصت برای خود دانشجویان می شود. حضور این دانشجویان به طور تخصصی سازماندهی شده و دو یا سه دانشجو به مدت چهارسال معین یک روستا می شوند که در رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان خواهد شد.

 

1010پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها