خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

«نماز» شاخص‌ترین عبادت است/ دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی با نماز است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پنجمین اجلاس استانی نماز گفت: دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با شیرینی و حلاوت نماز و ذکر، نماز جمعه، محافل دینی و انس با قرآن است.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۲۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین اجلاس استانی نماز که در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه نماز ستون دین است، اظهار کرد: نماز برای همه امور دین، ستون است و اگر نماز اقامه شود همه بخش‌های دین نظیر عدالت، تقوا، حلال و حرام، وحدت، انسجام جامعه دینی و همه زیبایی‌های معنوی و مادی سامان پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در روایات آمده است در قیامت اگر نماز مورد پذیرش قرار گیرد، سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: اگر نماز پذیرفته نشود، هرچه کار خیر هم داشته باشیم مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و این مهم اهمیت نماز را نشان می‌دهد.

 

امام جمعه قزوین به اهمیت ولایت در نظام دینی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه همانطور که نماز ستون دین است، ولایت نیز ستون نماز است، افزود: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت ستون دین معرفی شده‌اند که ولایت کلیدی‌ترین ستون است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ولایت است که زکات و اقتصاد را ساماندهی می‌کند، حج و زیارت را مدیریت می‌کند، روزه و نماز را در جامعه رواج می‌دهد و از منظر محتوایی به آن تعمیق می‌بخشد و به همین خاطر کلیدی‌ترین نقش را برعهده دارد.

 

وی ادامه داد: اهمیت ولایت به گونه‌ای است که در روایات تأکید شده است اگر کسی تمام روزها را روزه داری کند، تمام مال خود را زکات بدهد و هر سال حج به جای آورد اما نداند امام و رهبرش چه کسی است، ذره‌ای ثواب در قیامت ندارد و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه تمام ضعف‌های انسان مربوط به عقل و اراده است، گفت: انسان در عقل باید صاحب دانایی شود و در اراده به توانایی دست یابد و خداوند نماز، ذکر و عبادت را برای کسب تقوا که موجب دانایی عقل و توانایی اراده می‌شود، قرار داده است.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: نماز شاخص‌ترین عبادت است و این عبادت انسان را صاحب تقوایی می‌کند که به او در عقل دانایی و در اراده توانایی می‌بخشد.

 

 

وی آبادانی معنوی و الهی هر جامعه را مستلزم تقویت نماز در آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هر جامعه‌ای با انسان‌هایی به آبادانی می‌رسد که از پاکان باشند و بهترین راه رسیدن به این جایگاه، اقامه نماز است؛ که اگر به آن بی توجهی شود، جامعه به تعالی معنوی و مادی دست نمی‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع) قلب انسان با ذکر آباد می‌شود، گفت: قلب‌های آباد می‌توانند مساجد، شهر، کشور و جهان را آباد کنند و با اقامه نماز که بهترین نوع ذکر است، می‌توانیم به این مرحله برسیم.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه انسان با ذکر به آرامش، نشاط و امیدواری می‌رسد، اظهار کرد: به گفته قرآن انسان با ذکر به آرامش می‌رسد و وقتی دل انسان با ذکر به آرامش برسد، خانواده و جامعه به آرامش می‌رسد و در نهایت ناهنجاری‌های اجتماعی از میان می‌رود.

 

وی تصریح کرد: دوران دانش‌آموزی بهترین زمان برای آشنایی نوجوانان و جوانان با شیرینی و حلاوت نماز، ذکر، نماز جمعه، محافل دینی و انس با قرآن است و اگر این هدف محقق شود، سرمایه‌های عظیم اجتماعی و امنیتی روزی ما خواهد بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار