خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی:

برپایی بیمارستان صحرایی تخصصی در زیرکوه برای اولین بار/ ویزیت روزانه ۷۰۰ بیمار در بیمارستان صحرایی زیرکوه

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: هر پزشک متخصص در بیمارستان صحرایی شهرستان زیرکوه تاکنون به طور متوسط در روز 60نفر را ویزیت کرده و در مجموع روزانه به 700 بیمار خدمات پزشکی ارائه شده است.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۰۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی استان در نشست خبری در شهرستان زیرکوه اظهار داشت: امسال برای اولین سال بیمارستان تخصصی صحرایی داشتیم که به مناسبت 40سالگی بسیج و از هفتم آبان مقارن با یادواره شهدای عشایر استان در شهرستان زیرکوه برپا شد.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان کاملاً تخصصی است و بیماران که پوشش دادیم از طریق سیستم ارجاع شبکه بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت ودرمان زیرکوه انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان افزود: بالغ بر 125متخصص در 15 رشته تخصصی در بیمارستان صحرایی حضور پیدا می کنند و در مجموع 276نفر از همکاران پزشک، پیراپزشک و متخصص در بیمارستان حضور خواهند یافت.

وی عنوان کرد: از همکاران دانشگاه علوم پزشکی ، بیمارستان ارتش و پدافند هوایی ارتش، معاونت بهداشت و درمان سپاه و تامین اجتماعی استان در بیمارستان حاضر شدند و به مردم منطقه خدمات رسانی داشتند.

هیهات اضافه کرد: مجموعاً بالغ بر 6 روز خدمات داریم و سعی داریم جمعیت زیادی از مردم در حد توانمان پوشش دهیم.

وی اظهار داشت: ساعت آغاز به کار بیمارستان ساعت 8:30 تا نماز ظهر و ساعت 13:30 تا ساعت 17 است. بعضی از بخش ها مثل دندان پزشکی تا ساعت 10 شب فعال هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان اینکه ازدحام جمعیت، بخشی مربوط به بیماران عمومی است افزود: با توجه به اینکه کار بیمارستان تخصصی است و باید بیماران از طریق شبکه بهداشت و درمان به ما ارجاع شوند و ما حداکثر سعی و توانمان را گذاشتیم که پزشکان متخصص تا جایی که توانش را دارند و خدشه ای به تشخیصشان وارد نشود حتما مریضان را ویزیت کنند.

وی بیان داشت: متخصصین در بیمارستان صحرایی شهرستان زیرکوه تاکنون به طور متوسط در روز 60نفر را ویزیت کردند و در مجموع روزانه به 700 بیمار خدمات پزشکی ارائه شده است.

هیهات گفت: ما با همکاری بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داروهای تخصصی مورد نیاز بیمارستان را تامین کردیم و سعی کردیم هر آنچه امکانات در توان دانشگاه بود را در بیمارستان ایجاد کنیم به غیر از دستگاه های آزمایشگاهی و رادیولوژی موارد دیگر را پوشش دادیم و نیازهایی که اعلام شده بود را برآورده کردیم.

وی با اشاره به همکاری و همدلی همه نیروها در این کار تخصصی افزود: از روزی که وارد مقرر گردان امام حسین(ع) شهرستان زیرکوه شدیم هر آنچه لازم داشتیم با همکاری همه مسئولین شهرستان و استان اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمه سلامت، ارگانهای نظامی، فرمانداری، گردان امام حسین و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: امسال برای دومین مرحله ای است که در شهرستان زیرکوه حاضر می شویم. مرحله اول اردوی دندان پزشکی یک هفته در همت آباد حضور پیدا کردیم و خدمات ارائه شده است و اگر مقدورات و امکانات فراهم شود نه تنها در زیرکوه بلکه در تمام نقاط محروم استان وظیفه ما خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها