خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: اعضای قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه در فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی و اقتصادی باید اقدامات خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و به جامعه خدمت کند.
کد خبر: ۹۱۹۶۲۲۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: نباید تصور شود که انسان آفریده‌شده است که بخورد و بخوابد و این کار حیوانات است بلکه خداوند انسان را خلق کرده است تا باقی بماند و برای فنا نیست.

وی بابیان اینکه خداوند تأکید کرده که در هر کاری آنچه احسن و برتر است انجام شود، افزود: اعمال و رفتار و کردار ما باید به‌گونه‌ای باشد که مورد رضای الهی باشد، خداوند متعال نعمت‌های زیادی به انسان داده است و باید شاکر باشیم.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: روزی که به دنیا آمدیم هیچ‌چیزی نداشتیم و خداوند چشم و گوش و قلب به ما داد تا بتوانیم در این دنیا حرکت‌ها و فعل‌وانفعالاتی انجام دهیم که دنیای خود را تأمین کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: از امام (ع) سؤال شد که شما در سخنان خود همواره نصیحت کرده که دنیا را رها کنید و تا حالا بر لزوم توجه به دنیا تأکید نکردید که امام (ع) تأکید کرد که نیازی نیست، چون نگفته مردم به دنبال دنیا می‌دوند و باید انسان از دنیا دل بکند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: کسی که مادر خود را دوست داشته باشد نباید مذمت کرد، انسان به دنیا علاقه دارد و خداوند اعضا و جوارح به ما داده است که برای دنیا و آخرت خویش تلاش کنیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند حکیم است و حکمت را دوست دارد، هرکسی عملش را به‌خوبی و مستحکم انجام دهد خیر بزرگی نصیب وی شده است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: بر اساس آیه الهی عمل با دقت عملی است که آن را افراد دارای حکمت و لطف متوجه می‌شوند و چه خوب است هرکاری به احسن و خوبی انجام شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: اعضای قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه در فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی و اقتصادی باید اقدامات خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و به جامعه خدمت کند.
ارسال نظرات