بختیاری در مجمع خیرین حقوقدانان مهرورز گفت: ارائه نظریات بسیج حقوقدانان در بخش حقوق انسانی نقطه امیدی در مقابل ظلم هایی است که به نام حقوق بشر به بشریت از سوی نظام سلطه در جهان انجام می شود.
کد خبر: ۹۱۹۶۲۷۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷

نظریات حقوقی بسیج حقوقدانان نقطه مقابل نظام سلطه استبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از ایرنا؛ سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و مجمع خیرین حقوقدانان مهرورز که با همت بسیج حقوقدانان در محل کانون سردفتران و دفتر یاران برگزار شد، با بیان اینکه افتخارات کشور در دفاع مقدس از برکات بسیج و تقدیم خون شهدا است، افزود: بسیج پس از جنگ تحمیلی سلاح جنگی را بر زمین گذاشت و سلاح علم و تخصص را برداشت و حضور خود را در تمام عرصه ها از جمله مسائل حقوقی پررنگ‌ کرد.

زبان برخاسته از حقوقدانان بسیجی شمشیر برانی در حملات صاحبان سلطه

وی ادامه داد: احساس خلا در مسائل حقوقی در دفاع از حقوق انسانی و حقوق بشر در جهان دیده می شود و زبان برخاسته از حقوقدانان بسیجی شمشیر برانی در حملات صاحبان سلطه در جهان امروز خواهد بود. بختیاری با بیان اینکه در عرصه حقوقی تفکر بسیجی باید حاکم شود تا مشکلات کمتر و به تدریج از بین برود، اظهار کرد:‌ در بخش قضایی جامعه وکلا تفاهمی با کمیته امداد داشتند که در همین ۷ ماه ابتدایی سال، بیش از ۳۰ هزار پرونده مدد جویان بررسی شد و بسیاری از مدد جویان با رسیدن به حقوق خود از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند.

نخبگان حقوقدان قادر هستند مسائل پیچیده اجتماعی را حل کنند

وی گفت: حقوقدانان و وکلا آمدند وکالت این مدد جویان را بعهده گرفتند و حقوق این افراد را باز پس گرفتند. نخبگان حقوقدان قادر هستند به مسائل پیچیده اجتماعی ورود پیدا کنند و مسائل را حل نمایند. بختیاری با اشاره به طرح نیکوکاری که با مسجد محوری انجام می شود، گفت: ۳۰ درصد از خدمات کمیته امداد برون سپاری شده و نیکوکاران مراکز را زیبا و با نتیجه عالی به پیش می برد. رئیس کمیته امداد از راه اندازی مراکز نیکو کاری از سوی اصحاب رسانه در استان خراسان رضوی خبر داد و از حقوقدانان هم خواست مراکز نیکو کاری را در سراسر کشور راه اندازی کنند.

معاضدت رایگان وکلا به مدد جویان کمیته امداد

بختیاری تصریح کرد: با همکاری جامعه حقوقدانان اگر مراکز نیکو کاری ایجاد شود محرومان و ایتام پشتیبانی بیشتری در بحث های حقوقی می شوند و طی تفاهمنامه ای که کمیته امداد با کانون وکلا داشته مدد جویان کمیته در بحث های قضایی معاضدت های رایگان بسیاری دریافت داشته اند که نتیجه بسیاری از این پرونده ها به نفع مددجویان شده است.

بسیج می تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند

مهدی بهرامیان رییس بسیج حقوقدانان در این نشست گفت:‌ بسیج می تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و یکی از تهدیدهای امروز بحث اقتصادی است که به اختلافات اقتصادی در میان مردم منجر شده و حقوقدانان و سردفتران قادر هستند این تهدیدها را تبدیل به فرصت برای حل اختلافات نمایند. وی افزود: با تفکر بسیجی نخبگان می توانند خدمات شایسته ای به مردم بدهند و نخبگان جامعه حقوقی می توانند فاصله میان مردم و مسئولان را کم کنند و خدمات از جمله معاضدت و مشاوره، آزادی زندانیان و نظایر آن هم بسیار برای مردم کارگشا است.

بسیج در تمام مراحل انقلاب پیشتاز است

محمدرضا دشتی رئیس کانون سردفتران نیز گفت:‌ بسیج در تمام مراحل انقلاب پیشتاز بوده و بسیج کانون سردفتران در کمک رسانی به مردم زلزله زده و سیل‌زده کشور خدمات شایسته ای داشته است و در اموری همچون ایجاد مراکز فرهنگی مدارس و واحدهای مسکونی برای مردم عزیز کشورمان خدمات داشته است. وی افزود: طی تفاهم‌نامه در سال های ۹۷ و ۹۸ با کمیته امداد هم مبلغ ۷ میلیارد تومان خدمات مهرورزی داشته ایم که امیدواریم برای سال بعد هم این تفاهم نامه تمدید شود.

تشکیل بسیج مستضعفین با فرمان امام برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی

هاشمی مقدم معاونت امور اسناد سازمان ثبت و املاک کشور هم گفت: تشکیل بسیج مستضعفین با فرمان امام راحل برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی انجام شد و امروز هم مقام معظم رهبری اصول ترسیم شده بنیانگذار جمهوری اسلامی در راه اعتلای انقلاب اسلامی را به پیش می برد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات