بسیج از ابتکارات ارزشمند امام راحل بود

برگزاری جلسه شورای اندیشه‌ورزی بسیج کارمندان کرمان

دکتر محمدجواد فدائی در جلسه شورای اندیشه‌ورزی سازمان بسیج کارمندان با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بسیج از ابتکارات ارزشمند امام راحل بود که در کنار دیگر نهادهای انقلابی، هوشمندانه و به جهت پیش‌بینی خیلی از اتفاقات و متناسب با آنها بنا نهاده شد تا در جهت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و هدایت انقلاب به مسیر درست مورد انتظار، نقش داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۸۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از کرمان :دکتر محمدجواد فدائی در جلسه شورای اندیشه‌ورزی سازمان بسیج کارمندان با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بسیج از ابتکارات ارزشمند امام راحل بود که در کنار دیگر نهادهای انقلابی، هوشمندانه و به جهت پیش‌بینی خیلی از اتفاقات و متناسب با آنها بنا نهاده شد تا در جهت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و هدایت انقلاب به مسیر درست مورد انتظار، نقش داشته باشند.
وی به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ‘بسیج یک شجره طیبه است’ اشاره داشت و افزود: ثمره این درخت تنومند، عشق و علاقه به انقلاب، فرهنگ انقلاب و مردم‌داری است و خوشحالیم که بسیج هم توانسته در این مسیر به خوبی حرکت کند. استاندار کرمان ادامه داد: بسیج قبل از اینکه نهاد اجرایی باشد یک تفکر و اندیشه است، مهم این است که فرهنگ بسیجی مبنای کاری ما قرار گیرد.
فدائی اجزای مهم تفکر بسیجی را یادآور شد و گفت: آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی اصل مهم تفکر بسیجی است، ما برای انقلاب اسلامی آرمان‌هایی متصور هستیم که باید حفظ و حرکت به سوی آن را داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: عقل‌گرایی و خردورزی از شاخصه‌های مهم تفکر بسیجی است، اینکه عقل را سرلوحه کار خود قرار دهیم و آنچه را خرد جمعی حکم می‌کند از آن تبعیت کنیم.
استاندار کرمان به مسئله اطلاعات و آگاهی اشاره داشت و افزود: در تفکر بسیجی باید مسائل را خوب و دقیق تحلیل کرده، نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و از آنها برای تصمیم‌گیری و حرکت درست استفاده کنیم. عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان، نکته مهم دیگر در تفکر بسیجی را مسئولیت‌پذیری دانست و گفت: ما در قبال انقلاب، نظام و ولایت و رهبری مسئولیت‌هایی داریم که باید به خوبی به آن توجه داشت. وی مردمی بودن را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و ابراز داشت: بسیج متعلق به همه مردم است و در انحصار گروه و دسته خاصی نیست، همه مردم باید مشارکت داشته و از همه توان و امکانات استفاده برد.
استاندار کرمان با بیان اینکه بسیج بیشتر تکیه بر جوانان دارد و این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود تاکید کرد: در هفته بسیج باید مروری بر شاخص‌های اصلی پایه‌گذاری بسیج داشته باشیم و سعی کنیم انتظار امام و رهبری و جامعه را از بسیج برآورده کنیم. فدائی مسئله میز خدمت را مورد اشاره قرار داد و گفت: میز خدمت امر تازه‌ای نیست و در خیلی از کشورها سال‌ها وجود داشته و استفاده می‌شود. وی حذف فرآیندهای طولانی برای اجرای کارها و مراجعات متعدد به کارشناسان و ارزیاب‌ها و غیره را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بتوانیم مشابه صدور گواهینامه و گذرنامه، صدور پروانه‌ها و کارهای دیگر را به شکل یکپارچه و جامع انجام دهیم، به معنای واقعی میز خدمت می‌شود. استاندار کرمان بیان داشت: ما امروز برای نجات کشور به تفکر بسیج نیاز داریم و شورای اندیشه‌ورزی بسیج می‌تواند به صورت ویژه در امر سرمایه‌گذاری و اشتغال وارد شده و نقش‌آفرینی کند.
در این جلسه سرهنگ جلالی مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان به ارائه گزارشی از اقدامات میز خدمت پرداخت و گفت: میز خدمت جهادی که از ابتدای سال رقم خورد، در سه محور کار را دنبال کرد. وی ابراز داشت: میز خدمت در مصلی های نماز جمعه به صورت هفتگی برگزار گردید و برنامه در مساجد حاشیه شهر و مناطق محروم را داشتیم که طی برنامه‌های زمانبندی، معاونان استانداری، مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران و دیگر مسئولان در آن حضور یافتند. جلالی افزود: مسائل در حوزه حاشیه شهرها هم احصاء و گزارش آن که بیشتر به مالکیت و تملک اراضی مربوط می‌شد، ارائه گردید.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای میز خدمت اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در آستانه چهل سالگی بسیج، فعالیت‌ها را به صورت کتابچه در حال تدوین داریم.
محمدرضا وفایی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این مراسم الکترونیکی‌ شدن میز خدمت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به سمتی برویم که شهروندان بتوانند به راحتی خدمات خود را به شکل الکترونیکی دریافت کنند.
براساس این گزارش زهرا موسی‌پور مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان، تلاش برای حفظ رضایت عمومی مردم را مورد خطاب قرار داد و گفت: اساس میز خدمت بر سازماندهی تعدادی کارکنان شایسته، دلسوز، متعهد و مسئول است. وی افزود: باید نظرسنجی الکترونیکی در رابطه با کیفیت خدمات ارائه شده در ادارات را انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار