خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا (س) نجف آباد در گفت‌وگو با «بسیج»:

ماجرای جوانانی که با ورود به گروه‌های جهادی علاقه‌مند به خواندن نماز شدند؛ مردمان مناطق محروم تشنه خدمت رسانی‌اند

مسئول گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) نجف آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج به تشریح فعالیت‌های گروه‌های جهادی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۶۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، مسئول گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا (س) نجف آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج  هدفش از اردوی جهادی را خدمت رسانی به محرومین برشمرد.

در ادامه  گفتگو خواهر طاهری با خبرگزاری بسیج در نجف آباد را مطالعه خواهید کرد:

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق تان در اردوهای جهادی بگویید؟
 طاهری هستم مسوول گروه جهادی نهی که از سال 93 تا کنون به عنوان مسوول این گروه ،فعالیت دارم.

هدف شما از شرکت در اردوهای جهادی چیست؟
اولین و در واقع مهمترین هدف من از شرکت در این اردوها، فرامین مقام معظم رهبری است که در اصل چراغ راه ماست و خدمت رسانی به محرومین که در روستاهای دور افتاده و واقعا بدون امکانات زندگی می کنند و دیگر هدفم ادای دین به بسیج است، چون یک بسیجی اگر بخواهد به طور واقعی و خالصانه در سازمان مردمی بسیج حضور داشته باشد باید از هر شرایطی جهت خدمت رسانی استفاده کند و شرکت در این اردوها تا حد زیادی می تواند به تحقق این امر کمک کند.

از خاطرات خودتان در اردوها بگویید.
خاطرات زیادی در سالهایی که به عنوان مسوول گروه را همراهی می کنم دارم ولی یکی از این خاطرات خواب مدیر مدرسه یکی از روستاهایی بود که در آنجا حضور داشتیم.(مدیر مدرسه در خواب می بیند که یک فردی به سمت مکه در حال حرکت است و یک گروه هم او را دنبال می کنند، ناگهان فردی می گوید این آقایی که جلوی جمعیت حرکت می کند، حضرت محمد(ص) است. بعد در جواب اینکه پرسیده می شود آن گروهی که او را دنبال می کنند چه کسانی هستند؟ جواب داده می شود همان گروه جهادی که به روستا آمده اند پشت سر پیامبر می آیند وقتی مدیر مدرسه این خواب را برایم تعریف کرد واقعا منقلب شدم و با خود عهد کردم تا زمانیکه توان دارم در خدمت بسیج و محرومین خواهم ماند.

تخصص شما در اردوهای جهادی چیست؟
از بدو ورود به این اردوها به عنوان مسوول گروه معرفی شدم که در واقع پوشش دهنده دیگر خواهران بسیجی بودم که در این اردوها، مرا همراهی می کردند.

آیا در برگزاری اردوها تاثیری هم مشاهده شده است.
با قطع و یقین می توانم بگویم تاثیری که این اردوها بر مخاطبین در مناطق محروم دارد، بسیار زیاد است. قشر جوان بسیار فعال در کلاسها شرکت می کنند، کودکان از سرگرمی ها و بازیها استقبال خوبی دارند، خانمها بسیار دقیق و منظم در برنامه ها شرکت دارند چه بسا روزهایی که اهالی محل، زودتر از گروه و مربیان در محل کلاسها حاضر می شدند. چه بسیار جوانانی که با رفتن این گروه و همنشینی با بچه بسیجی ها ی مخلص و معتقد به معنویات مخصوصا خواندن نماز علاقه مند شدند.

توصیه ای برای شرکت در این اردوها دارید.
با شرکت در این اردوها تجربیات زیاد و مفیدی به دست می آوریم. اگر حضورمان در روستاهای محرومتر باشد تاثیر بسزایی دارد. هر کدام از خواهران بسیجی که سالهای قبل در این برنامه شرکت کرده اند، سالهای بعد با شوق بیشتری حضور پیدا می کنند. اردوی جهادی اگر با برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود و مربیان خبره در مباحث مختلف فرهنگی، هنری، اعتقادی و غیره در این برنامه باشند مسلما جواب بهتری خواهیم گرفت و به اهداف در نظر گرفته جهت اجرای چنین برنامه هایی خواهیم رسید.

بهترین اردویی که تا به حال رفته اید کجا و به چه نحوی بوده است؟
در طی این چند سال تمام مکانهایی که رفته ایم به فرا خور شرایطشان خوب بوده است. نمی توان گفت بهتر یا بدتر...هم از طرف اهالی مناطق استقبال خوب بوده هم مسئولان آن مناطق...ولی نقص کار این است که حضور گروههای جهادی فقط یک بار در سال انجام می گیرد در حالی که مردم آن مناطق تشنه خدمت رسانی هستند در ابعاد مختلف مخصوصا فرهنگ...اگر بتوان ماهی یک بار به این اهالی سرکشی کرد یا کلاسهایی برای آنها برگزار نمود به صورت مستمر و دورادور نظارت شود که این درخواست خود روستاییان هم هست، تاثیرگذار است

من به عنوان یک بسیجی و عضو کوچکی از گروه جهادی تنها چیزی که میخواهم و امیدوارم به مرحله اجابت برسد رضایت صاحب الزمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای عزیز است. هر چند میدانم کار بزرگ و قابل ذکری انجام نمیدهم.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ارسال نظرات
آخرین اخبار