خبرهای داغ:
سردار حاجیان گفت: اولین نیاز جامعه، نیاز زیستی و دومین نیاز که برای بقای بشریت وجود دارد، امنیت است. امنیت کالایی ارزشمند است که بدون وجود امنیت نیاز زیستی به خطر می افتد.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۱۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار مهدی حاجیان در مراسم نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری بیان کرد: رابطه ناجا با جامعه اسلامی، در فرامین مقام معظم رهبری توجه ویژه به امنیت شده و نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت جامعه نقش ویژه ای دارد.

وی گفت: جامعه مجموعه ای از افراد انسانی است که دارای آداب مشترک بوده و به یک هم زیستی مشترک رسیده و دارای هدف مشترک می باشند.

فرمانده انتظامی استان قزوین، نگاه جامعه اسلامی با ایده های دیگر جوامع متفاوت است و جامعه بر مبنای شرع مقدس اسلام شکل گرفته و در جامعه ای که مبنای آن شرع مقدس می باشد، امنیت نیز به شکل دیگری دیده می شود.

سردار حاجیان اظهار کرد: اولین نیاز جامعه، نیاز زیستی و دومین نیاز که برای بقای بشریت وجود دارد، امنیت است. امنیت کالایی ارزشمند است که بدون وجود امنیت نیاز زیستی به خطر می افتد.

وی گفت: امنیت بسترساز تمام پیشرفت های بشری است و پایه پیشرفت ابعاد مختلف اجتماعی می باشد. جامعه ای که دارای امنیت بیشتری است، توسعه بیشتری دارد و هر جامعه ای که توانسته معیارهای بشری خود را افزایش دهد، براساس میزان امنیت بوده ست.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: حاکمیت اخلاق در جامعه اسلامی وجود دارد و این اخلاق بخشی از مولفه های امنیت است. در اسلام توصیه به وحدت و همدلی شده که در تشکیل و انسجام و همبستگی می تواند موثر باشد.

سردار حاجیان افزود: سه عنصر سرزمین، جمعیت و حاکمیت در تشکیل کشورها موثر است. حاکمیت در اسلام به نحوی تعریف شده که خصوصیات مقام ولایت را بیان کرده که در لوای آن جامعه اسلامی تحت عنوان جامعه امن شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: در موضوع امنیت و مخلان امنیت، حدود الهی در اسلام مجازات هایی را تعیین کرده است. مقام معظم رهبری اولین عنصر را برای داشتن تمدن اسلامی، رسیدن به انقلاب اسلامی می خواند. پس از آن تشکیل نظام اسلامی می تواند شعار و اهداف انقلاب را محقق کند. پس از آن وجود دولت اسلامی با مولفه های اسلامی تشکیل شده و انسجام در دولت اسلامی منجربه تمدن اسلامی شد. تمدن اسلامی را باید تعمیق ببخشیم که در بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است.

مقام ارشد انتظامی استان اضافه کرد: امنیت در نظام اسلامی، به نیروهایی پرداخته که دارای اخلاق اسلامی، دارای معنویت اسلامی باشند. وجود عناصر خوب در نیروی انتظامی است که پلیس در تراز انقلاب اسلامی را پرورش داده است. همچنین برنامه هوشمند داشته باشند که با برنامه های جامعه بشری تطبیق داشته باشد و برهمین اساس برنامه پلیس جامعه محور تبیین شد. یکی دیگر از الزامات، عملکرد پلیس است که در راستای آن پلیس باید دارای اقتدار باشد.

سردار حاجیان بیان کرد: اگر مردم به این موضوع توجه کنند که کار امنیت حاصل مشارکت مردم با پلیس است، موجب ایجاد امنیت بیشتر می شود و در اغتشاش اخیر به دلیل نگاه مشارکت مردم با پلیس، هیچ خسارتی در استان نداشتیم.

وی اظهار کرد: احساس امنیت در جامعه منوط به وجود امنیت پایدار است و امنیت باید مانند کالایی مستمر و پایدار وجود داشته باشد که بستگی به نقش مردم و مشارکت نهادها دارد. مردم به پلیسی که دارای اقتدار، رٲفت اسلامی باشد نیاز دارند و منشور اخلاقی پلیس بر اساس تفکر رهبر تنظیم شده است.

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: ما آماده خدمتگزاری در همه زمینه ها هستیم. پلیس در 1700 نقطه با مردم در ارتباط است که شامل مرزها، آسیب های اجتماعی، موضوعات جلبی، اقدامات ایجابی است و 32 ماموریت برای پلیس تعریف شده است.

سردار حاجیان اضافه کرد: پلیس در عدالت ترمیمی نقش موثری دارد. در نقش مشاور مددکاری، هفت هزار پرونده از طریق مشاوره پلیس به مصالحه انجامید. بسیاری از جرائم امروز به فضای مجازی منتقل شده و به همین دلیل پلیس فتا ایجاد شد که در کنترل و مقابله با جرائم مجازی بسیار موثر است.

وی افزود: پژوهشگر می تواند در بازکردن گره های اجتماعی بسیار مهم باشد و در برخورد با آسیب های اجتماعی و فضای مجازی می تواند راهکارهای مناسبی ارائه دهد.

سردار حاجیان گفت: ضرورت حضور پلیس در درگاه های اطلاعاتی بسیار موثر است و پژوهشگران می توانند از آسیب هایی که وجود دارد ما را آگاه سازند که این موضوع به امن بودن و افزایش آگاهی مردم در جامعه کمک می کند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها