مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) البرز:

گسترش آزادی‌های اخلاقی منجر به بی‌میلی ازدواج در جوانان می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) البرز گفت: گسترش آزادی‌های اخلاقی و شکسته شدن مرزهای اخلاقی در جامعه باعث رواج بی‌بند و باری‌های اخلاقی و در نتیجه بی‌میلی به ازدواج در بین جوانان می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۷۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام معصوم خانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) البرز گفت: ازدواج آسان و تشکیل خانواده برای جوانان در جامعه امری ضروری و برای انسان دیندار بسیار مهم است.

گسترش آزادی‌های اخلاقی منجر به بی‌میلی ازدواج در جوانان می‌شود

وی عنوان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه مطلبی بسیار مهم و برای انسان دیندار امری بسیار مهم است، اگر انسان از روی تفکر و از روی آگاهی کامل درست فکر کند می‌داند که ازدواج تا چه حد تاثیرگذار و مهم است و می‌تواند شخصیت انسان را کامل کند.

وی افزود: ازدواج آسان به ازدواجی اتلاق می‌شود که پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شود. اما متأسفانه امروزه اغلب جوانان دلیل گریز از ازدواج را مشکلات اقتصادی و نداشتن بنیه‌ی مالی کافی عنوان می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) البرز اعلام کرد: سبک زندگی جوانان دهه‌های اخیر تغییر فاحشی نسبت به سبک زندگی چند نسل قبل داشته است، به همین دلیل اغلب جوانان حاضر نیستند، با حداقل‌ها در هیچ مقوله‌ای کنار بیایند و همین امر باعث می‌شود؛ توقع‌ها بالا رفته و امکان فراهم کردن این توقعات وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام معصوم‌خانی اظهار داشت: نداشتن کار مناسب و درآمد ثابت، عدم توانایی مالی برای برگزاری مراسم آبرومند عروسی و تامین خواسته‌های طرف مقابل، عدم تمکن مالی برای تامین جهیزیه از نمونه‌های پررنگ در زمینه‌ی مشکلات اقتصادی است.

وی نشان کرد: از دیگر مشکلاتی که سر راه ازدواج وجود دارد، گسترش آزادی‌های اخلاقی و شکسته شدن مرزهای اخلاقی در جامعه است برقراری روابط آزاد، بار هزینه کمتری دارد و مسوولیتی هم بر دوش طرفین قرار نمی‌دهد، گسترش این نوع روابط، باعث رواج بی‌بند و باری‌های اخلاقی و در نتیجه بی‌میلی به ازدواج در بین جوانان می‌شود.

وی گفت: امروزه در امر ازدواج سختگیری‌های زیادی می‌شود و خانواده‌ها با بستن مهریه‌های سنگین و مراسمات آنچنانی فکر می‌کنند که شخصیت دختر را بالا می‌برند و همه اینها از نظر دین مشروع نیست و اثرات منفی در جامعه به جا می‌گذارد.

حجت‌الاسلام معصوم‌خانی اظهار داشت: مسئله نکاح از مهمات دین اسلام است و باید برای بقای این سنت سختگیر نباشیم و توانایی طرف را مد نظر داشته باشیم تا خدا از ما راضی باشد و فرزندانمان با عزت و عفت و پاکدامنی وارد زندگی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار