مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: وجود تمثال شهدا در ورودی شهرهای گیلان جلوه‌ای از ایثار و الگوهای صحیح برای همگان است به‌ویژه آنکه گیلان استانی مسافرپذیر است و با توجه به تخریب و گذشت چندین سال از عمر این تابلوها باید اقدامی کرد.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۸۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, سرهنگ پاسدار عباس بایرامی صبح امروز در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: نشان دادن میزان نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس به اذعان کارشناسان تنها در قالب دانشنامه دفاع مقدس کافی نیست و بایستی هر نهاد و شخصی به این عرصه ورود کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه جانبازان و گنجینه‌های اسرار دفاع مقدس استان گیلان در حال از دست رفتن هستند گفت: شبکه‌ و فراخوانی در مدارس و دانشگاه و ادارات تشکیل دهیم تا در مورد جمع‌آوری خاطرات و آثار مربوط به دفاع مقدس رزمندگان گیلانی به ما کمک کنند.

وی خواستار حمایت برای برگزاری یک جشنواره و 3 همایش دفاع مقدس در گیلان شد و افزود: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار زیادی داشتند اما این نقش به خوبی احصا نشد لذا می‌خواهیم با کمک فرماندهان آن دوران نقش رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس را بهتر از قبل تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه 340 زن گیلانی رزمنده در دوران دفاع مقدس داریم تصریح کرد: بخشی از اسناد مربوط به این افراد احصا شده اما بخشی از آن مانده و بایستی این گنجینه ارزشمند را به‌خوبی حفظ و به آیندگان انتقال دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: وجود تمثال شهدا در ورودی شهرهای گیلان جلوه‌ای از ایثار و الگوهای صحیح برای همگان است به‌ویژه آنکه گیلان استانی مسافرپذیر است و با توجه به تخریب و گذشت چندین سال از عمر این تابلوها باید اقدامی کرد.

عبدالله پاکاری با بیان اینکه بی‌توجهی به وظایف باعث شده که این تابلوها کارکرد خود را از دست دهند بیان کرد: نباید نسبت به خراب شدن تابلوهای شهدا بی‌تفاوت باشیم و هم‌اکنون 516 تابلو و یادمان شهدا در ورودی شهرها در سطح استان گیلان داریم که بیشتر آنها قبل از سال 92 نصب شدند و باید بازنگری شوند.

وی تصریح کرد: دستور دهید که طبق قانون نهادها و سازمان‌ها تابلوهای شهدا را حفظ و نگهداری کنند و حرکتی بسیجی‌وار برای تعطیلات نوروز از جهت جانمایی مجدد تابلوها و تعمیر و بازسازی آنها تا شب عید انجام دهیم که اگر تقسیم کار شود این موضوع خیلی طول نمی‌کشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تأکید بر اینکه طراحی زیباتر و به‌روزتر در تابلوهای جدید شهدا انجام شود بیان کرد: در گیلان 14 هزار نفر ایثارگر زندگی می‌کنند و بیش از 50 درصد دیدارها از خانواده شهدا با کمک دستگاه‌ها انجام می‌شود لذا برنامه دیدار و سرکشی از خانواده شهدا را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات