دکتر نامدار یوسف‌وند، در یادداشتی به بیان چرایی تصمیم رهبری در حمایت از مصوبه مدیریت سوخت پرداخته است.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۹۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چرا مقام معظم رهبری مصوبه مدیریت سوخت را حمایت کردند؟

 

پذیرش و تائید طرح دولت ( که به تصویب سران قوا رسیده بود و قانونی شده بود) توسط مقام معظم رهبری(دامه‌ ظله‌العالی ) از جهات متعددی قابل دفاع است.

۱- احترام رهبری به رای مردم و ماحاصل فکری آنها و کار کارشناسی و مصوبه‌ای که قانونی بود.

۲- جلوگیری از دوقطبی حاکمیتی در شرایطی که احتمال فتنه وجود داشت و ترجیح منافع ملی.

۳- جدا شدن مردم  از اغتشاشگران و رو شدن دست دشمن. اگر اغتشاشگران در میان مردم پنهان می‌شدند به این راحتی به صورت خالص شناسایی نمی‌شدند.

۴- اثبات صداقت رهبری در همه موارد و زمان‌ها ( پیشین- فعلی و آینده)

۵- اثبات این موضوع که دیگرانی که تا دیروز می‌گفتند اختیار نداریم چقدر اختیار دارند که می‌توانند تصمیمات خطرناک هم بگیرند و سریع اجرا کنند و رهبری حتی در این موارد از آنها سلب اختیار نکند.

۶- تصمیم عجولانه دولت بیانگر اذعان به خطای راهبردی حذف کارت سوخت و زیان ناشی از آن طی ۶ سال گذشته بود لذا از  نگاه جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی حمایت رهبری از مدیریت سوخت یک اقدام درست بود.

۷- بر اساس آنچه که در کشورهای هم‌پیمان مشاهده می‌شد و کالبدشکافی اغتشاشات و شرارت‌های اخیر، سرایت فتنه‌ی برنامه‌ریزی شده به کشور دور از انتظار نبود. لذا موضوع بنزین باعث سقط نارس آن فتنه و پختگی و آمادگی نیروهای حافظ نظم در کشور شد. موضع حضرت آقا در اینجا باعث یکپارچگی نیروهائی شد که باید فتنه را جمع می‌کردند. لذا در غیر اینصورت در مبارزه با آشوب تردیدهایی به وجود می‌آمد و ضریب تخریب آن به شدت افزایش می‌یافت.

۸- بیشتر ایرادهایی که بر طرح مدیریت سوخت وارد است ایرادهای کارشناسی است. واضح است که در دو مقوله کارشناسی و تصویب، رهبری دخالت نداشته‌اند.

۹- بیشتر سوال می‌شود که چرا رهبری این مصوبه را تائید کردند ولی سوال نمی‌شود که اگر رهبری مصوبه را تائید نمی‌کردند چه می شد؟ در صورت عدم حمایت رهبری به احتمال قوی آنانی که تا دیروز بیان می‌داشتند که دولت در تنگاست مجموعه‌ای از فضاسازی‌های منفی و منفی بافی‌های مخرب شکل می‌دانند که لیست آن احتمالات از حوصله این نوشتار خارج است.

۱۰- از لحن حضرت آقا معلوم بود که موضوع را به سختی قبول کرده‌اند. استفاده از لحن من که در این کار سررشته‌ای ندارم بیانگر عمق این موضوع است (بعضی به سادگی جمله نگاه می‌کنند و معنای من در این کار وارد نیستم استنباط می‌کنند در صورتیکه این لحن، آن هم در ابتدای صحبت یک اشارت و دلالت مبنی بر عدم دخالت است).

قطعا با گذشت زمان ابعاد حکیمانه و فواید بیشتری از  این تصمیم عاقلانه و دقیق روشن خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه

ارسال نظرات