شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار:

کجاست آن مجلسی که امام راحل درباره آن می‌فرمودند مجلس در راس امور است؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار در بیانیه ای تاکید کرد: کجاست آن مجلسی که امام راحل درباره آن می‌فرمودند مجلس در راس امور است؟ وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است یا گرفتن سلفی خفت و ذلت با کسی که کلاه گشاد برجام را به همراه هم پیمانانش بر سر این ملت گذاشتند؟
کد خبر: ۹۱۹۶۸۴۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار به مناسبت روز مجلس بیانیه‌ای را صادر کرد که متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پایندگی، بالندگی و پیش‌روندگی کشور با وجود همه دشمنی‌ها و کج‌روی‌ها، متوقف به کاربست فرهنگ انقلابی و روحیه ایثار است. همان که در رویکرد پاکبازانه و موفق ستارگان راهنمایی مانند شهیدان حسن تهرانی‌مقدم، مجید شهریاری، احمدی روشن، حسین همدانی و این آخری، شهید محسن حُججی جلوه کرده است. ما ناچار از توبه و بازگشت به سمت مسیر روشنی هستیم که حجت‌های بالغه انقلاب اسلامی در عمل نشان دادند. دولت و مجلس و همه دستگاه‌ها تا به این مسیر مبارک برنگردند، نخواهند توانست بر گرفتاری‌هایی مانند ناکارآمدی، ویژه‌خواری و زد‌و‌بند، رویکرد غنیمتی به قدرت، و انفعال در برابر باج‌خواهی بیگانگان غلبه کنند.
به تعبیر شهید علی چیت‌سازیان فرمانده اطلاعات و عملیات که از زبان رهبر انقلاب روایت شد، «اگر از سیم خاردار نفس عبور کردی، می‌توانی از سیم خاردار دشمن هم رد بشوی. (حرف یک رزمنده است) اگر از سیم خاردار می‌خواهی رد بشوی، اول باید از سیم خاردار نفست عبور کنی. وقتی گرفتار خودمان هستیم، نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم». حرکت بر اساس نشانه‌های روشن یقینی یا از سر تردید و تحیر؛ این مهم‌ترین مسئله برای مدیران و سیاستمداران ماست. اینکه با اطمینان به صدق وعده‌های الهی و بر اساس موازین حق حرکت کنند یا مشغول دنیا طلبی و تردید و تحیر ناشی از آن باشند و به عمل زدگی مبتلا شوند.
در وضعیت نابسامانی اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم هستیم. اما چرا زندگی و معیشت مردم به این روز افتاده است؟ دلیل اصلی این وضعیت چه کسانی هستند؟ مسئولین دقیقا چه می‌کنند؟ می‌گفتند اوچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم به این ۴۵ هزارتومان دیگر نیاز نداشته باشند. اما امروز همین آقایان یک یارانه دیگر را هم اضافه کرده اند!
وزیر صمت اقای شریعتمداری که گفته بودند با گرانی بنزین کرایه‌ها گران نمیشود بعد از گرانی کرایه‌ها در واکنش به این موضوع می‌گویند نباید گران میشد که شد!
این حرف یعنی چه؟ مگر زندگی مردم بازیچه دست شماست که این گونه درباره آن حرف میزنید؟ شاید درستش این باشد آقای وزیر: شما هم نباید وزیر میشدید که متاسفانه شدید!
کجاست آن مجلسی که امام راحل درباره آن می‌فرمودند: مجلس در راس امور است؟
در خانه ملت چه خبر است؟ مگر وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری نیست؟ وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است یا گرفتن سلفی خفت و ذلت با کسی که کلاه گشاد برجام را به همراه هم پیمانانش بر سر این ملت گذاشتند؟
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به تشکیل دولت جوان حزب اللهی اشاره کردند. همه هم میدانیم برای تشکیل دولت جوان و انقلابی به مجلس انقلابی نیاز داریم. اما آیا این مجلس یک درصد هم به مجلس انقلابی شباهت دارد؟
آیا مجلس انقلابی آن است که نماینده مجلس در واکنش به فیش حقوقی نجومی چندصد میلیونی پدرش بگوید پدرم سهم اوقات فراغت فرزندانش و سهم خودش را از سفره انقلاب گرفته است؟ شما غلط میکنید!
اگر سهم شما از سفره انقلاب این است، پس سهم امثال علیرضا و آرمیتا که پدرانشان را برای سرافرازی این کشور از دست دادند و عده‌ای نااهل خون آن‌ها را پایمال کردند چیست؟
اگر مجلس در آن روز با این خانم برخورد میکرد، دیگر نماینده هتاک سراوان به خود اجازه نمیداد با مامور وظیفه شناس گمرک با گستاخی رفتارکند.
یا اگر همین مجلس با نماینده سراوان برخورد میکرد، آقای علی مطهری نمی‌آمد در جمع دانشجویی و در حضور جمعیت دختراااااان به دانشجو پسر قرص تعارف کند!
آیا اینجا خانه ملت است؟ کجای این موارد از نشانه‌های مجلس انقلابی است؟
آقایان بدانند این ضعیف‌ترین و ناکار آمدترین مجلس در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب است.
بعد از رییس جمهور محترم این بار خانم پروانه سلحشور نماینده مجلس می‌آیند و می‌گویند مجلس اختیارات ندارد!
اگر مجلس و دولت اختیارات ندارند چطور برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردید؟ چطور fatf را مصوب کردید و قصد تحویل حاج قاسم سلیمانی را داشتید. چطور داشتید سند ننگین ۲۰۳۰ را به نظام تحمیل میکردید؟
آیا سر ماجرای کرسنت به عدم کفایت ایشان پی نبردید که امروز در روز‌های نزدیکی انتخابات استیضاح او را امضا میکنید؟
حرف برای گفتن زیاد است و میخواهیم بصورت خلاصه به بیان مطالباتمان بپردازیم:
۱. یکی از ویژگی‌های یک نماینده پاسداری از دستاورد‌های انقلاب است.
آقای کاتب به عنوان فردی که در دو دور اخیر مجلس حضور داشتید، موارد بسیار سنگینی در مجلس مانند برجام تصویب شد. چرا هنگام مشاهده عدم پایبندی غرب به تعهداتش و عدم توانایی دولت در گرفتن حق مردم، به پایان این طرح رای ندادید؟ مجلس مقصر است و باید پاسخگو باشد که چطور در ۲۰ دقیقه ننگ نامه‌ای انچنانی را تصویب کرده است!
۲. ما مخالف مبارزه با فساد و پولشویی نبودیم و نیستیم. اما ایا مقام معظم رهبری تاکید نکردند که برای مبارزه با پولشویی قانون آن را خودتان بنویسید واجرایش کنید؟ آری ما مخالف تروریست هستیم. اما انچه در fatf بعنوان تروریست اماده را مطالعه کرده‌اید؟ آیا قاسم سلیمانی و مدافعان حرم تروریست و مجرم هستند که در دولت تعهد داده بودند که آن‌ها رو محاکمه کنند و در مجلس هم مصوب شده بود؟ برجام کم بود که مجلس محترم ننگ fatf را هم داشت بر پیشانی کشور میزد؟
۳. آقای کاتب مشاهده شده شخص شما در تلویزیون با مسئله شفافیت مخالفت کردید. آن هم به بهانه اینکه وزرا و دولتیان میبینند و ممکن است خدمت رسانی به ناحیه نمایندگی نماینده‌ها را دستخوش تغییر کنند.
خب ما هم در شفافیت دنبال همین مسائل هستیم. ببینیم کدام نماینده و وزیر برای کمک به مردم آمدند و‌کدامیک برای منافع شخصی خودشان؟
۴. مگر در مجلس مصوب نشده بود که دولت موظف است هر سال نرخ بنزین را ۱۰-۱۵ درصد افزایش دهد تا با افزایش ناگهانی نرخ بنزین مواجه نشویم؟ وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است و باید از قوانین مصوب خودش در مجلس حمایت و دفاع کند. پیشنهاد ما این است که نمایندگان مجلس به‌جای اینکه هرچندوقت مسئولین دولتی را برای بازدید از حوزه‌های نمایندگی خود به شهرستان‌ها بیاورند، در مجلس بمانند و از قوانین مصوب خودشان دفاع کنند. مسئول دولتی وظیفه اش کار اجرایی است و باید به بازدید بیاید و این را تماما پای خدمات نمایندگان مجلس ننویسید.
۵. چرا نمایندگان مردم با وجود تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نکردن از فتنه گران بازهم به نزدیکان آقای موسوی مانند آقای آخوندی و ربیعی رای دادند؟
۶. چرا با توجه به وجود شبکه نفوذ در کشور و تاکید رهبری بر این امر چرا طرح ممنوعیت به کار گیری افراد دوتابعبتی در مجلس رد شد؟
۷. به عنوان یکی از اعضای کمیسیون‌های مجلس چرا در بهبوهه جنگ‌های پارتیزانی داعش و تروریست‌های کومله و القاعده در کشور‌های همسایه و ایران، بودجه نظامی ایران کاهش یافت؟
۸. آقای شریعتمداری از سال ۹۶ تا ۹۷ به عنوان وزیر صمت مشغول به کار بودند، و در حالی که مجلس قصد استیضاح ایشان را داشتند با فراری رو به جلو استعفا دادند. اما همین مجلس در کمتر از یک هفته بعد از این ماجرا با رای بالا به ایشان برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد دادند. دلیل این تناقض‌ها چیست؟
مطمئنا این مراسم و جلسه مطالبه‌گری آخرین جلسه ما نبوده و آقایان مسئولین ان شاالله در ادامه بازهم در خدمتشان خواهیم بود، برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان در سطح کلان کشوری و ان شاالله در جمع‌های مردمی. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار