خبرهای داغ:
مرادی گفت: برنامه تریبون آزاد دانشجویی با موضوع خصوصی سازی شرکت کنتورسازی 15 آدر بعد از نماز جمعه این هفته شهر قزوین در صحن نماز جمعه قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۸۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

مهدی مرادی دبه گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین به همراه قرارگاه شهید احمدی روشن در آستانه روز دانشجو در نماز جمعه این هفته شهر قزوین اقدام به برگزاری یک تریبون آزاد با موضوع خصوصی سازی شرکت کنتورسازی می نماید.

وی افزود:این تریبون آزاد اختصاص به عموم نمازگزاران دارد و علاوه بر خصوصی سازی شرکت کنتور سازی در خصوص سه محور دیگر نیز برگزار خواهد شد. محورهای دیگر این تریبون شامل درخواست و سوال دانشجویان و نمازگزاران از مسئولین در خصوص بنزینن، گرانی و تورم پرسیده خواهد شد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن گفت: تشکل‌های فعال دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با همکاری هم و مردم در صدد کمک به مرتفع کردن مشکلات حاضر در استان قزوین هستند.


وی در ادامه افزود: با برگزاری این تریبون قصد داریم، صدای مردم به گوش مسئولان برسانیم.

مرادی در خصوصبا مشکلات شرکت کنتورسازی قزوین گفت: مشکل اصلی این شرکت از سال ۸۷ و با خصوصی‌سازی این شرکت آغاز شد.

 

وی افزود: بعد از خصوصی‌سازی شرکت کنتورسازی قزوین، یک جوان ۲۰ ساله به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد که پس از واگذاری شرکت کنتورسازی به بخش خصوصی که گویا با اما و اگرهایی مواجه بوده است، کم‌کم این شرکت به بهانه‌های مختلف اعم از کمبود مواد اولیه و نبود قطعات لازم، فعالیت خود را کاهش داد. پس از مدتی مدیرعامل کنتورسازی به اتهام تخلفات مالی به زندان افتاد و مدیریت شرکت را از پشت میله‌های فولادی زندان ادامه داد.

وی افزود: سپس راه چاره را در این دید که برای خود سرپرست تعیین کند، این عمل نیز با موفقیت و اقبال مواجه نشد و فعالیت شرکت کنتورسازی هم‌چنان راکد ماند و درهای این شرکت برروی کارگرانی که عمر و جوانی خود را در خطوط تولید شرکت گذرانده بودند، بسته شد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن افزود: آغاز مشکلات شرکت کنتورسازی به واگذاری ناصحیح به بخش خصوصی و سوءمدیریت آن بازمی‌گردد، به دلیل برخی مسائل و مشکلات در نحوه واگذاری و فروش سهام کارخانه، سهام این شرکت مسدود شد و سهام‌داران خرد که عمدتاً از کارگران همین شرکت بودند، نه تنها ورشکسته شده و پشتوانهٔ مالی خود را از دست دادند، بلکه از کار نیز بیکار شدند. اکنون نیز وضعیت شرکت کنتورسازی به‌گونه‌ای است که درهای آن که روزگاری به روی بیش از یک‌هزار کارگر گشوده می‌شد، بسته است و کارگران بالغ بر ۳۰ ماه حقوق معوقه به‌علاوهٔ سنوات از شرکت طلب دارند و فریاد آن‌ها راه به‌جایی نمی‌برد.


وی تصریح کرد: شرکت کنتورسازی قزوین در سال ۹۲ حدود ۹۰۰ نیروی فعال داشت که متاسفانه و در حال حاضر این تعداد به ۱۸۰ نفر رسیده است.

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه تریبون آزاد دانشجویی با موضوع خصوصی سازی شرکت کنتورسازی 15 آدر بعد از نماز جمعه این هفته شهر قزوین در صحن نماز جمعه قزوین برگزار می‌شود.

 

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها