خبرهای داغ:
رئیس شورای زنان همدان گفت: اعضای شورای زنان مجمع خیرین سلامت همدان ۳۱ نفر از ادارات، سازمان‌ها، نهادها و اصناف هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۱۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

فعالیت شورای زنان مجمع خیرین سلامت با 31 عضو در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه یوسفی در همایش تجلیل از بانوان خیّر استان همدان اظهار داشت: شورای زنان مجمع خیرین سلامت همدان از سال ۹۴ با هدف شناسایی، سازماندهی و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت بالای  بانوان در راستای جذب و جلب مشارکت‌های مردمی بانوان در عرصه سلامت و ترویج فرهنگ پیشگیرانه و تقدیرو تشویق این بانوان خیر در پنج کمیته فعالیت می‌کند.

وی افزود: کمیته‌های این مجمع کمیته راهبردی که مهمترین کمیته است و تصمیمات اساسی در این کمیته گرفته می‌شود، کمیته آموزش و پیشگیری که بستری برای کمیته‌های دیگر است.

رئیس شورای زنان همدان ابراز داشت: اعضای شورای زنان این مجمع ۳۱ نفر از ادارات، سازمان‌ها، نهادها و اصناف هستند.

وی ادامه داد: اهداف شورای زنان شناسایی و جذب بانوان خیر، تشویق و ترغیب بانوان برای سرمایه گذاری در راستای احداث و تکمیل تجهیز مراکز بهداشتی درمانی با هماهنگی دانشگاه علوم وپزشکی است.

یوسفی عنوان کرد: ارتقای سطح آگاهی سومین هدف این شورا است، وقتی آگاهی مردم بالا برود و نیازها را بشناسند، ما باید پاسخگو باشیم و با معرفی خدمات  در مراکز بهداشتی و درمانی مردم را با این خدمات آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: همکاری در برنامه‌های ملی وزارت بهداشت و درمان به عنوان  بازوان مردمی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اهداف این شورا است.

رئیس شورای زنان همدان عنوان کرد: از ویژگی‌های کلاس‌های آموزشی شورای بانوان همسو و هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌ها از لحاظ سنی، تحصیلی، جنسی و اجتماعی متفاوت است .

وی ادامه داد: سومین ویژگی هماهنگی با سایر سمن‌ها است و تلاش شده با سایر سمن‌های سلامت هم افزایی کنیم.

یوسفی گفت: از جمله گروه‌های آموزشی عمومی آموزش زنان است که در حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، مساجد، فرهنگسراها و... با موضوع‌های خود مراقبتی، تغذیه، بهداشت‌های روانی، مهارت‌های زندگی در سطح شهر ۱۷ هزار نفر را آموزش داده‌ایم و آموزش آقایان در مساجد و دانشگاه صنعتی و شرکت نفت حدود ۱۲۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکهک بیش از ۲۰۰ رابط سلامت داریم و با هدف کار با مردم برای مردم انجام می‌گیرد، افزود: دومین گروه آموزشی آموزش مربیان است که در سه سال اخیر سه دوره متفاوت برگزار شده است.

رئیس شورای زنان همدان اظهار داشت: گروه بعدی آموزش همکاران است که کلاس‌های متفاوتی برای رابطین سلامت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: گروه بعدی کلاس آموزشی ویژه سالمندان است که در مراکز نگهداری سالمندان کلاس‌های مهارت‌های زندگی و بهداشت روانی و تعذیه برگزار شد.

یوسفی با بیان اینکه آموزش خانواده‌های بیماران با همکاری واحد مددکاری بود که برای پذیرش بیماری برای خود بیمار و پذیرش بیمار توسط خانواده صورت پذیرفت، گفت: گروه بعدی گروه کودکان است که آینده‌سازان هستند و با هدف نهادینه کردن فرهنگ سلامت با شیوه آموزش کودک به کودک با روش‌های شعر و سرود و قصه در سنین ۷ تا ۱۲ سال با موضوع‌های آموزش‌های دستگاه بدن، آتش نشانی، کمک‌های اولیه و آموزش سوانح و حوادث و آموزش زباله و بهداشت محیط و همچنین اخلاق و قرآن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات