مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۱۶ آذر نماد مقاومت در برابر طاغوت و مقابله با نفوذ دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۵۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

۱۶ آذر نماد مقاومت و روز مقابله با نفوذ دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید طوماری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل به تبین ماهیت ۱۶ آذر پرداخت و بیان اینکه در چنین روزی در سال ۱۳۳۲ سه دانشجوی مسلمان در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا توسط طاغوت به شهادت رسیدند، اظهار کرد: این دانشجویان در واقع با عمل به موقع و به هنگام خود که ایستادگی در برابر طاغوت بود اولین جرقه‌های استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ر ا در کشور رقم زدند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶ آذر هر سال به عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است، به وظایف دانشجویان امروز اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر در واقع نماد مقاومت در برابر طاغوت و مقابله با ایستادگی برابر نفوذ دشمنان است. مشی انقلابی‌گری، اصول فراموش نشدنی دانشجویان

این دانشجوی اردبیلی خط و مشی انقلابی‌گری را از اصول فراموش‌نشدنی دانشجویان نام برد و بیان کرد: نسل امروز نیز با تأسی از همان نسل بیدار در همه صحنه‌ها حاضر بوده و اجازه سوء استفاده به دشمنان را نخواهند داد.

وی به رسالت‌های دانشجویان انقلابی نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان امروز با تشکیل هسته‌های مقاومت در دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا با جلوگیری از نفوذ دشمنان شرق و غرب در اعتلای انقلاب اسلامی کوشیده و از دستاوردهای نظام پاسداری کنند.

تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها

طوماری در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی هسته‌های مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: پیگیری و حل مسائل و مشکلات استانی و شهرستانی در کنار مسائل دانشگاهی از جمله رسالت‌های دانشجوی انقلابی امروز است. وی با بیان اینکه همه مسئولان و تصمیم‌سازان باید پاسخگوی اعمال خود به مردم باشند، گفت: مطالبه‌گری از مسئولان جهت حل مشکلات مردم مهم‌ترین وظیفه دانشجوی امروزی است.

وی از راه آهن و قضیه کشت و صنعت مغان به عنوان مهم‌ترین مطالبات دانشجویی نام برد و افزود: پیگیری احقاق حق مردم از جمله وظایفی است که دانشجویان تا حل کامل آن‌ها پای ارمان و هداف خود ایستاده‌اند و مسائل را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند.

این دانشجوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی موجود در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مردم شاید مشکلات موجود را تحمل کنند ولی بی‌عدالتی و تبعیض را هرگز تحمل نخواهند کرد و ما نیز به عنوان یک دانشجوی انقلابی در کنار مردم بوده و به روشنگری در این خصوص خواهیم پرداخت.

وی سوء مدیریت را مهم‌ترین مسئله کشور دانست و تصریح کرد: درست نیست که همه مشکلات کشور را به تحریم گره بزنند چرا که مشکلات رخ داده بر اثر سوء مدیریت بسیار بیشتر از مسائل تحریم است.

وی از مسئولان و دست‌اندرکارن خواست تا با درک مسائل انقلاب به حمایت از تولیدات داخلی بپردازند چرا که در شرایط فعلی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی حمایت از تولید داخلی، استفاده از فکرهای خلاق جوانان و سپردن امور به جوانان است.

مدیران باتجربه، مشاوران صدیق جوانان شوند

طوماری روی کار آمدن دولت و مجلس انقلابی را مهم‌ترین دغدغه دانشجویان عنوان کرد و گفت: اگر جوانان مستعد و توانمند در کشور مجری شند و مدیران با تجربه به عنوان مشاور در کنار آن‌ها به کشور و انقلاب خدمت کنند، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کشور خوهیم شد.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده و حامیان آن‌ها نیز افزود: امروز بر همه آشکار شد که امید بستن به شرق و غرب ساده‌لوحانه بوده و چیزی جز عقب ماندگی برای کشور نداشته و ندارد.

پشتوانه فکری، اساس برنامه فرهنگی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و مسائل فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: متولیان امر در اردبیل برنامه فرهنگی ندارند و لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی شود تا از هدر رفت بیت‌المال جلگیری شود.

وی به برنامه‌های بسیج دانشجویی در این خصوص اشاره کرد: برنامه‌های تعالی بخش بسیج که در آینده نزدیک منجر به انقلاب فکری در جامعه خواهد شد می‌تواند چراغ راهنمای متولیان فرهنگی استان شود چرا که اجرای برنامه‌های فرهنگی بدون پشتونه فکری راه به جایی نخواهد برد.

طوماری حمایت مسئولان از جوانان را خواستار شد و اضافه کرد: مسئولان باید مسئله ازدواج جوانان را مورد توجه جدی قرار دهند چراکه اغلب برنامه‌های فرهنگی مربوط به همین بحث می‌شود.

در انتخابات، به فرصت‌طلبان اجازه بهره‌برداری از بیت المال را نخواهیم داد

این دانشجوی اردبیلی به موضوع انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: در مسئله انتخابات دانشجویان ضمن رصد کامل اتفاقات و دعوت آحاد مردم جهت حضوری پرشور و آگاهانه به فرصت طلبان اجازه بهره‌برداری از بیت‌المال و استفاه از امکانات دولتی را نخواهند داد.

وی خواستار تضمین سلامت انتخابات شد و اظهار داشت: امروز دوران افکار پوپولیستی برخی کاندیداها به پایان رسیده چراکه مردم با بصیرت‌تر و اگاه تر از هر زمان دیگری دست به انتخاب خواهند زد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت همه دانشجویان انقلابی از اقدامات شجاعانه رئیس قوه قضائیه در مبارزه با مفسدین را اعلام کرد و گفت: امروز همه وظیفه دارند تا با معرفی مفسدین به قوه قضائیه، ضمن پاک‌سازی کشور از فاسدین و فرصت‌طلبان، آینده درخشانی برای نظام اسلامی رقم بزند.

ارسال نظرات