مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد در گفتگو با «بسیج»؛
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد گفت : حضرت معصومه(س) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضائل اخلاقی بود، پرورش یافت. این بانوی بزرگوار اسلام که به کریمه اهل‌ بیت(ع) مشهور است، سرچشمه دانش و مظهر فضائل است.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۲۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام حمید اسکندری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تسلیت به مناسبت رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه اظهار داشت : حضرت فاطمه معصومه (س)، روز اول ذی القعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار از همان آغاز در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی، پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجستهٔ این خاندان پاک سیرت و نیکوسرشت بود.

وی افزود:حضرت معصومه (س) در خاندانی که سرچشمهٔ علم و تقوا و فضائل اخلاقی بود، پرورش یافت. پس از آن که پدر بزرگوارش شهید شد، فرزند آن امام، حضرت رضا (ع) عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و تأمین مخارج آنان را نیز به عهده گرفت. در اثر توجهات زیاد آن حضرت، هریک از فرزندان امام کاظم (ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید اسکندری بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضائل و مقامات است در روایات معصومان، فضیلت‌ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می‌دهد. امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: آگاه باشید که برای خدا، حرمی است و آن مکه است و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیر مؤمنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم کوفهٔ کوچک ماست. بدانید بهشت، هشت دروازه دارد که سه تای آن‌ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آن جا رحلت می‌کند که با شفاعت او، همهٔ شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان نظر آباد تصریح کرد: در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهدید مامون عباسى سفر تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسى از بستگان و اهل بیت خود را همراه ببرند راهى خراسان شدند.یک سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت به همراه عده اى از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محلى مورد استقبال مردم واقع مى شد.

وی گفت: پس از آن که حضرت معصومه (س) به شهر ساوه رسید، بیمار شد. چون توان رفتن به خراسان را در خود ندید، تصمیم گرفت به قم برود. حضرت معصومه (س) شهر قم را برگزید، چون بی تردید می‌توان گفت که آن بانوی بزرگ روحی ملهم و آینده نگر داشت و با توجه به ایندهٔ قم و محوریتی که بعدها برای این سرزمین می‌دید، بدین دیار روی آورد.

وی افزود: زیارت مرقد حضرت فاطمه معصومه (س) انسان را از غرق شدن در گرداب نومیدی باز می‌دارد و به تلاش بیشتر دعوت می‌کند. زیارت مزار باصفای کریمهٔ اهل بیت (س) سبب می‌شود که زائر حرم خود را نیازمند پروردگار ببیند، در برابر او خضوع کند، از مرکب غرور و تکبر که سرچشمهٔ تمام بدبختی‌ها و سیه روزی‌هاست فرود اید و حضرت معصومه (س) را واسطهٔ درگاه پروردگار عالمیان قرار دهد. بر همین اساس است که برای زیارت آن حضرت، پاداش بسیار بزرگی وعده داده شده و آن، ورود به بهشت است. در این باره امام جواد (ع) فرمود: هرکس عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه نظر آباد در پایان خاطر نشان کرد : حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی‌ها و شبنم معطر آفرینش است. شاید یکی از دلایل انتخاب نام «معصومه» برای این بانو، آن باشد که عصمت مادرش، حضرت زهرا (س) در او تجلی یافت. بر اساس پاره‌ای از روایات، این لقب را امام رضا (ع) برای این بانوی والامقام برگزیدند امام رضا (ع) در جایی فرمود، هرکس معصومه را در قم زیارت کند ، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها