خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی قزوین در یک سال گذشته در حوزه درآمدهای موقوفه رشد داشته و با ۱۸۷ درصد رشد به عنوان دومین استان کشور در این حوزه معرفی شده است؛ همچنین در حوزه اجرای نیات واقفین نیز در کشور استان قزوین در رتبه اول قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۷۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش استانی «همه واقف باشیم» ظهر امروز یکشنبه دوازدهم آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن تالار شهر الوند استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مجیدی در این همایش که در راستای تجلیل از واقفان و مروجان فرهنگ وقف صورت گرفت اظهار کرد: وقف در واقع دستگیری مردم از مردم است و واقف برای رضای خدا انفاق می کند، در واقع وقتی کسی تصمیم می گیرد با اموالش دستگیر مردم باشد هدف غایی اش رضایت خداوند است.

وی تصریح کرد: وقف ماندگار و اکسیر جاودانگی به سه مورد فرزند صالح، علم و صدقه جاریه گفته می شود و انسان اگر به دنبال اکسیر جاودانگی باشد می بایست یکی از این سه راه را انتخاب کند.

مجیدی در ادامه با اشاره به فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین طی یک سال گذشته بیان کرد: این اداره در حوزه نیات در سه بخش مهر تحصیلی که مربوط به آموزش است، مهر تندرستی که در حوزه درمان است و دست های مهربانی که برای کمک به بی بضاعتان آبرومند است ورود پیدا کرده است.

وی افزود: مجموعاً ۲,۵ میلیارد تومان از محل موقوفات استان قزوین در این سه بخش هزینه شده و به ۵۳۷۰ نفر قزوینی نیز خدمت رسانی شده است.

این مسئول ادامه داد: از ۱۳۰ زوج جوان از محل موقوفات استان قزوین در طول یک سل گذشته دستگیری شده و از ۱۰۰ نفر نیز در حوزه اعزام زائر اولی ها به عتبات عالیات حمایت شده است.

وی تصریح کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی قزوین در یک سال گذشته در حوزه درآمدهای موقوفه رشد داشته و با ۱۸۷ درصد رشد به عنوان دومین استان کشور در این حوزه معرفی شده است؛ همچنین در حوزه اجرای نیات واقفین نیز در کشور استان قزوین در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: این اداره در طول هفت ماهه سال جاری ۳۴ محفل انس با قرآن برگزار کرده که در بیشتر این مراقم قاریان بین المللی حضور داشته اند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها