مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

مبارزه با فساد لازمه توسعه کشور است

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی گفت: علم، اخلاق و معنویت، مبارزه با فساد، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، سبک زندگی از جمله توصیه های مقام معظم رهبری برای توسعه کشور است.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۰۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام  سیدشهاب‌الدین حسینی  در جمع خیرین و واقفان  اهر با بیان این‌که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان هستند، اظهار داشت‌: رهبر انقلاب در این بیانیه، خطاب شان به دستگاه‌های دولتی نیست و تنها چشم امیدشان به جوانان است.

وی با تقسیم بیانیه گام دوم به سه بخش ویژگی های انقلاب اسلامی، تاریخچه انقلاب اسلامی و الزامات لازم برای انقلاب اسلامی گفت: ابتدای این بیانیه مقام معظم رهبری، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را پیش زمینه برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی ترسیم کرده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بر مبنای این بیانیه باید همگی کمر همت ببندیم تا در دهه پنجم و چله دوم انقلاب اسلامی گام های بلند و موثری برای رشد و اعتلای انقلاب اسلامی برداریم.

وی اضافه کرد: تعبیر مقام معظم از خودسازی این است که تا انسان خود ساخته نباشد، به خودآگاهی نمی رسد؛ و نمی تواند در جامعه سازی و جامعه پردازی سخنی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه علم مقدمه خودسازی است، یادآور شد: اینکه مقتدا امیدوار به جوانان است، منظور جوانان خودساخته علمی و معنوی است.

وی با بیان این‌که بزرگترین مصداق خودسازی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است؛ گفت: امام خمینی با خودسازی، به مجاهدی تبدیل شد که با  احیای اسلام ، عالم را متوجه اسلام ناب نمود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همین انقلاب اسلامی، ناشی از خودسازی بود که توانست به تمدن سازی تبدیل شود و انقلاب اسلامی را بعنوان تمدن نوین اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، جهان دو قطبی را تبدیل به جهان سه قطبی کرد وهیمنه شرق و غرب را بر هم زد، گفت: پیام تاریخی امام خمینی به گورباچف، ابهت بلوک شرق و غرب را در هم شکست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: براساس تمدن سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، باید برای ظهور صاحب عصر، زمینه سازی کنیم تا وعده قرآن، تحقق پذیرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بخشی دیگر از این بیانیه ویژگی های انقلاب اسلامی را تشریح کرده است، گفت: انقلاب اسلامی بنیان گذار تفکر مقاومت است و اینکه هم اکنون در عراق، سوریه و یمن شاهد بیداری اسلامی هستیم، نشان از صادر شدن روحیه مقاومت به اقصی نقاط جهان است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که استکبار و استعمار به دنبال گاو شیرده نظیر عربستان سعودی هستند تا بتوانند خوی استکباری خود را پیاده کنند، گفت: در حالی که شعارهای فطرت پذیر "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی است و با این خوی استکبار منافات دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: انعطاف در عمل، ثبات در ارزش های دینی، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

وی اهمیت بیانیه گام دوم را صدور منشوری به قلم مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت: بیانیه گام دوم منشور و چراغ راه آینده را نشان می دهد.

حجت الاسلام حسینی پرداختن به تاریخچه انقلاب اسلامی را نیز از دومین ویژگی های این بیانیه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی از نقطه صفر شروع کرده است، مشابهی نداشت تا از آن الگوسازی کند، و تا پیروزی چالش های زیادی را طی کرده است.

وی فاسد بودن رژیم طاغوت و دست نشانده بودن دولت آمریکا و غرب را از مهمترین چالش های قبل از انقلاب معرفی کرد و گفت: دولت آمریکا و غرب نابسامانی و عقب افتادگی داخلی را رقم زده بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در تشریح الزامات انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفت: انقلاب اسلامی هر چند در چهل سال عمر خود، آماج شدیدترین دشمنی هاست، اما پیشرفت های شگفت آوری نیز داشت که دشمنی با این انقلاب اسلامی را تشدید می کند.

حجت الاسلام  حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بخش الزامات انقلاب اسلامی، هفت الزام را معرفی کرده است که بخش قابل توجهی از آنها متوجه علما و روحانیون است.

وی یادآور شد: علم، اخلاق و معنویت، مبارزه با فساد، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، سبک زندگی از جمله توصیه های مقام معظم رهبری برای توسعه کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها