خبرهای داغ:
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین
حجت الاسلام حیدری گفت: حدود 27 ممیز 4 دهم درصد پرونده ها، برابر با یک چهارم پرونده های کشور مربوط به چهار جرم ایراد ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب می باشد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۶۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و محکومین سابقه دار در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حیدری معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در این نلسه بیان کرد: ستاد کنترل مجرمین سابقه دار، حرفه ای و خطرناک، سه عنوان است که برای هریک ملاکی در دستورالعمل ویژه این،ستاد آمده است و با توجه به این که یک سال و نیم از ایجاد این،ستاد گذشته، فقط سه جلسه ایجاد شده و متاسفانه هنوز استارت کار زده نشده است.

وی گفت: محکومین فقط سارقین نیستند. بلکه تمام کسانی که قانون شکنی کرده اند در هر طیفی مدنظر است. برهمین اساس می طلبد شمول این ستاد الزاما به همه محکومین نظر داشته باشد و نگاه تک بعدی نداشته باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین اظهار کرد: قزوین استان بزرگی نیست و باتوجه به اینکه استان های دیگر این سامانه را ایجاد کرده اند و این دستورالعمل اجرایی شده، هنوز ما هیچ کاری انجام نداده ایم.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: ما نمی خواهیم حق کسی ضایع شود. کار باید شروع شود و فقط جلسات صرف ارائه عملکرد نباشد. همه دستگاه های ذیربط باید تعامل داشته باشند و قصور انجام نشود.

وی افزود: تعدد جلسات یکی از آسیب های کشور ما شده که خروجی مناسبی ندارد و ما باید طوری وارد عمل شویم که تعداد جلسات کم شود و عملا کار انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین تصریح کرد: چهار موضوع توهین، ضرب و جرح، تخریب اموال، نزاع ذیل عنوان خشونت هستند. در پیشگیری های فرهنگی و امنیتی انتظامی برنامه هایی داریم و باید به صورت رشد مدار این پیشگیری را در مردم و مجرمین ایجاد کنیم که وارد اغتشاشات نشوند. در حالی که برخی افراد ناخودآگاه وارد اغتشاشات می شوند.

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: اگر کارهای ایجابی را درست انجام دهیم، در پیشگیری نتیجه می دهد. اما برنامه امروز مداخلات انتظامی و امنیتی باید در مجرمینی که بالفعل جرم انجام می دهند اجرا شود.

وی ادامه داد: ده عنوان اولیه اتهام در پرونده های ورودی وجود دارد که 60 درصد پرونده های دستگاه قضاییه در کشور، مربوط به این ده اتهام است. حدود 27 ممیز 4 دهم درصد پرونده ها، برابر با یک چهارم پرونده های کشور مربوط به چهار جرم ایراد ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب می باشد.

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: یکی از علل خشونت، شیوع مصرف مشروبات الکلی است که باید ورود خوبی در این زمینه داشته باشیم. باید همه با تعامل و هم افزایی، ورود پرونده ها به دستگاه قضا کاهش دهیم. متاسفانه در هشت ماهه نخست سالجاری، 58 نفر مقتول با 26 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

وی گفت: باید با برخورد قاطع و تسریع در اجرای احکام از وقوع جرائم پیشگیری نماییم. متاسفانه گاها کم کاری مامورین پلیس موجب شدت نزاع می شود و گاها همکاران ما در دادسرا با برخی جرائم خشن، آسان برخورد می کنند که این امور نیاز به پیگیری جدی در راستای کاهش جرائم می شود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها