خبرهای داغ:
رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل! برای حضور در دیوان کیفری بین‌المللی به منظور رسیدگی به اتهام نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا عازم شهر لاهه شده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۹۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،ارتش بودایی میانمار که رهبری‌اش را «آنگ سان سوچی» -برنده جایزه صلح نوبل!- برعهده‌ دارد، در ماه‌های اوت و سپتامبر سال 2017 (مرداد تا مهر 1396) دست به چنان کشتار وسیعی از مسلمانان روهینگیا زد که توسط جامعه جهانی و سازمان ملل «نسل‌کشی»، «پاکسازی قومی» و «حمله سیستماتیک» خوانده شد، البته این یک قلم از جنایات ارتشِ بودایی بود، تجاوزات و آزارهای جنسی هولناک و گسترده زنان و کودکان هم باید به این پاکسازی قومی افزود.
به گزارش «رویترز»، حالا بعد از حدود 2 سال از آن نسل‌کشی و هتک حرمت ددمنشانه، دیوان کیفری بین‌المللی در روزهای دهم تا دوازدهم ماه دسامبر (12 تا 21 ماه آذر) جاری برای بررسی پرونده کشتار مسلمانان «روهینگیا» تشکیل جلسه می‌دهد، از این رو، «آنگ سان سوچی» عازم شهر لاهه هلند شده تا پاسخگوی این جنایات باشد.
«گامبیا» به عنوان یک کشور مسلمان در غرب آفریقا شکایتی را در ماه گذشته علیه دولت میانمار و نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا توسط این کشور به این دادگاه ارائه کرده است. در جریان این سه روز دادگاه، گامبیا از گروه ۱۶ عضوی قضات سازمان ملل در دیوان کیفری بین‌الملل می‌خواهد تا اقداماتی مشروط را برای حفاظت از مسلمانان روهینگیا اعمال کند.
گفتنی است در دهه 80 میلادی و درست همزمان با برآمدن جمهوری اسلامی در ایران رسانه‌های آمریکایی و سینمای این کشور آیین بودایی را در برنامه‌ها و فیلم‌های خود به شدت مورد پوشش قرار می‌داد و آن را آیین صلحی معرفی می‌کرد که به هیچ روی خشونت از آن بیرون نخواهد آمد! از آن روز تا کنون چه بر سر این آیین صلح! آمده که تنها طبق یک فقره آمار 3500 آدم بی‌دفاع را در یک بازه کوتاه سلاخی کرده است، چندان روشن نیست.

کیهان

ارسال نظرات