خبرهای داغ:
مطالعات جدید محققان اسپانیایی نشان می‌دهد ورزش منظم و جدی احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان و عوامل دیگر را در زنان کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۹۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،نویسنده ارشد این پژوهش به زنان گفته است: "هر چقدر می‌توانید ورزش کنید، تناسب اندام سپری در مقابل مرگ است."

مطالعات قبلی بارها تاثیر ورزش بر سلامت و طول عمر را تایید کرده‌اند. به همین منظور محققان تحقیقات جدیدی را در مورد ورزش و سلامت و طول عمر زنان آغاز کردند. در این مطالعه چهار هزار و ۷۱۴ زن بالغ که تحت تست ورزش قرار داشتند و مشکوک به بیماری‌های شریان کرونر بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه زنانی که ظرفیت ورزش خوبی داشتند با افرادی که ظرفیت ورزش خوبی نداشتند مقایسه شدند. ظرفیت ورزشی با نسبت سوخت‌وساز در طی یک فعالیت فیزیکی خاص سنجیده می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد زنانی که به طور مرتب و جدی ورزش می‌کنند و ظرفیت ورزشی خوبی دارند، کمتر در معرض مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی و هر دلیل دیگری قرار دارند.

برای دستیابی به اثرات مثبت ورزش بر سلامت نیازی به ورزش‌ حرفه‌ای و صرف هزینه نیست و با پیاده‌روی روزانه نیز می‌توان به این هدف دست یافت.

نتایج این پژوهش در کنگره علمی انجمن قلب اروپا،‌ EuroEcho ۲۰۱۹، ارائه شده است.

ایرنا

ارسال نظرات