خبرهای داغ:
نخستین مدرسه دانش‌آموزان با نیاز ویژه کاشان در آیینی به مناسبت روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۸۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

نخستین مدرسه دانش‌آموزان با نیاز ویژه کاشان در آیینی به مناسبت روز جهانی معلولان با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان چهارشنبه‌شب در این آیین گفت: مدرسه زنده‌یادان احمد و نواب پهلوان فینی با زیربنای ۸۴۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع ساخته شده است.

حسین مقنی افزود: برای ساخت این واحد آموزشی ۶ کلاسه با یک سالن اجتماعات، ۶ میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به ۱۱ باب مدرسه که در آنها ۴۰۰ نفر دانش‌آموز با نیاز ویژه به تحصیل اشتغال دارند، تصریح کرد: هیچ‌کدام از واحدهای آموزشی از استاندارد لازم برای تحصیل این دانش‌آموزان برخوردار نیستند.

رییس اداره آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: برخی دانش‌آموزان نابینا هم‌اکنون در مدرسه‌های معلولان جسمی حرکتی تحصیل می‌کنند که هنگام زنگ تفریح با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وی رفت‌وآمد دانش‌آموزان با نیاز ویژه را از دیگر مشکلات تحصیل آنها برشمرد و اضافه کرد: نزدیک به ۳۰ درصد این هزینه را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و سایر مبلغ بر عهده والدین است.

مقنی همچنین به فقدان سالن ورزشی ویژه این دانش‌آموزان در شهرستان کاشان اشاره کرد و چاره‌اندیشی خیران مدرسه‌ساز برای برطرف این مشکل را خواستار شد.

وی تاکید کرد: هیچ‌گاه نباید نیاز به امنیت و محبت دانش‌آموزان با نیاز ویژه فراموش شود، زیرا این دانش‌آموزان به تایید شدن و احترام واقعی احتیاج دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان هم در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در آستانه تدوین لایحه بودجه قرار دارند، شهردار کاشان موضوع برعهده گرفتن بخشی از هزینه‌های رفت‌وآمد دانش‌آموزان با نیاز ویژه را در لایحه‌ای به اعضای شورای اسلامی این شهر پیشنهاد دهد.

محسن الماسی افزود: پراکندگی مدرسه‌های این دسته از دانش‌آموزان افزایش یافته و این مهم به دغدغه‌ای برای خانواده‌های آنها تبدیل شده است.

وی همچنین یادآور شد: پنج هزار و ۷۴ نفر دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۸۰۰ کلاس به تحصیل اشتغال دارند که سه هزار و ۷۰۰ نفر آنها در مدرسه‌های عادی هستند.

الماسی این تعداد دانش‌آموز را برابر یک هجدهم جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: ۱۱۰ مدرسه خاص، ۱۸۰ مدرسه ضمیمه و ۳۶ کلاس در مدرسه‌های عادی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها