خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۹۸۰۳۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعبدالله متولیان در جوان نوشت:

 

ثبت نام ۱۶ هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم اگرچه نشان از خلأ‌های قانونی انتخاباتی دارد و صرف نظر از صلاحیت‌ها و خاستگاه‌های فردی، حزبی و اجتماعی، نشانگر «افزایش شور و نشاط سیاسی در بین آحاد مردم»، «غلبه رویش‌های انقلاب بر ریزش‌ها»، «احساس مسئولیت جوانان» و «باور ملی به پاسداشت قانون اساسی و حراست از نظام جمهوری اسلامی است».

برخی از گمانه زنی‌ها و نظرسنجی‌ها از حضور کم رنگ‌تر از انتخابات گذشته حکایت می‌کند و نخبگان و سیاسیون معتقدند مشکلات معیشتی و اوضاع نامساعد اقتصادی و سوءمدیریت آشکار دولتمردان از یک‌سو و اجرای بد و غلط طرح افزایش بهای بنزین و همچنین موج سواری دشمنان همراه با برنامه‌ریزی و اجرای طرح عنکبوت و نمرود به‌منظور عصبانی کردن و به میدان مخالفت با نظام آوردن مردم از سوی دیگر از عوامل کم شدن نشاط انتخاباتی است، اما برخلاف نظرسنجی‌ها، گمانه زنی‌ها و عملیات روانی دشمن، حضور پرنشاط و متکثر و احساس مسئولیت مردم در عرصه ثبت نام، نوید انتخاباتی گسترده، پرشور و در تراز انتخابات‌های پیشین را نوید می‌دهد. نشاط و حضور حداکثری مردم در گرو مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها از سوی دولتمردان، احزاب سیاسی، نخبگان، اصحاب رسانه و... است.

چنانچه همه افراد حقیقی و حقوقی که نقش و وظیفه‌ای اصلی یا فرعی و یا جانبی در انتخابات پیش رو دارند به وظیفه عقلی، شرعی، وجدانی، اخلاقی و قانونی خود عمل کنند قطعاً دور از انتظار نخواهد بود که این انتخابات نسبت به انتخابات‌های گذشته با استقبال گسترده‌تر مردم مواجه شود. اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلایل کاملاً روشن از ٤۰ سال گذشته بیشتر است.

وقایع آبان و توطئه برنامه‌ریزی شده محور «عبری، غربی، وهابی» برای فروپاشی نظام سیاسی و سوریزه کردن کشور، جدای از نتایج انتخاب مردم و اینکه کدام جناح سیاسی و کدام لیست رأی بیاورد، مشارکت حداکثری جهت تثبیت مشروعیت سیاسی نظام جمهوری اسلامی به شدت حائز اهمیت خواهد بود، خاصه اینکه برنامه‌ریزی سه ساله دشمنان ایران بر بستر ناکارآمدی دولت، سوءمدیریت ها، درگیری‌ها و انشقاق اجتماعی، عاصی سازی مردم استوار بوده است.

آنچه که در اواخر ماه گذشته در سطح کشور رخ داد یک هشدار و زنگ خطر جدی بود که دشمن بر نتایج آشوبگری حساب ویژه باز کرده و قطعاً خود را برای حوادث بعدی بخصوص در دو ماه باقی‌مانده تا انتخابات آماده می‌کند، در چنین شرایطی مواضع تفرقه افکنانه، بی توجهی به نیازهای اساسی مردم، ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی و... زمینه را برای فرصت طلبی و بازگشت مجدد فتنه و اغتشاش مساعد خواهد کرد.

همان‌گونه که در ثبت نام نامزدها در انتخابات با جهش ۱۶ هزار نفری مواجه شدیم، در حوزه جریانات سیاسی نیز در این انتخابات شاهد شور و نشاط حضور جریانات و جبهه بندی‌های سیاسی متکثر خواهیم بود: در این انتخابات حداقل شش سلیقه سیاسی پا در میدان دادن لیست‌های انتخاباتی خواهند گذاشت. در این انتخابات فراتر از جبهه بندی‌های سنتی سه گانه شاهد حضور دسته‌بندی‌های جدیدی از طیف جوانان متأثر از بیانیه گام دوم انقلاب هستیم.

مردم با حضور میلیونی خود در راه‌پیمایی‌های دووجهی: «ضد آشوبگری» و «اعتراض با سوءمدیریت و فشارهای اقتصادی» قدم اول را برای ناامید کردن دشمن محکم برداشتند و اینک وقت آن است که با حضور گسترده و رفراندوم گونه خود از یک‌سو تیر خلاص را به دشمن زخم خورده بزنند و از سوی دیگر با انتخاب هوشمندانه نمایندگان خوش فکر، جوان، حزب‌اللهی، انقلابی، جهادی، باانگیزه، با نشاط، متخصص، تازه نفس و همسو با بیانیه گام دوم انقلاب، همراه با بصیرت انقلابی کار را یکسره کرده و مسیر منحرف شده از راه امام خمینی سلام‌الله علیه را اصلاح کرده و مانع از ورود نامحرمان و نااهلان به عرصه‌های مدیریتی نظام شوند.

جریانات سیاسی باید توجه داشته باشند که برخی اظهار نظرها و موضع‌گیری‌های خلاف واقع و منفعت جویانه با هدف حذف و از میدان بیرون کردن رقیب سیاسی، بر مشارکت حداکثری مردم اثر منفی گذاشته و علاوه بر تضعیف نظام سبب طمع ورزی دشمن خواهد شد.

باید هدف مشترک همه جریانات سیاسی رشد وتعالی کشور، ارتقای منزلت سیاسی و اجتماعی نظام و نمایش آن در فضای بین الملل حول محور منافع ملی باشد. باید همه سلایق سیاسی بدانند کشور و مردم مطلقاً ظرفیت و کشش مجادله‌ها و کشمکش‌های حزبی و جناحی را ندارند.

همه مسئولان، دولتمردان، احزاب سیاسی، روزنامه‌ها و مطبوعات، نخبگان، فرهیختگان، تشکل‌های سیاسی، صاحبان قلم و بیان، صاحبان تریبون‌های سنتی و مجازی موظف و مکلفند با پرهیز از کشمکش‌های بیهوده و با رعایت اخلاق انتخاباتی ذائقه مردم را شیرین کرده و با خدمت خالصانه و بی منت و تلاش برای رفع دغدغه‌های مادی و معنوی مردم زمینه یکی از باشکوه‌ترین انتخابات‌های تاریخ جمهوری اسلامی را فراهم آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها