مدیرعامل شرکت تندیس تجارت باختر گفت: پروژه مرمت کاروانسرای وکیل در حال حاضر طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان نیمه نخست سال 99 به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۹۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

 


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، احمد صادقی افزود: هر چند واگذاری پروژه مرمت کاروانسرای وکیل از دو سال پیش مطرح شده اما کار مرمت آن عملا از سال 97 آغاز شده و به جز وقفه ای کوتاه، اکنون اجرای پروژه طبق برنامه به پیش می رود.
وی ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه اکنون 18 درصد است اما این شرکت با تامین منابع مالی مناسب و بکارگیری نیروهای انسانی متخصص در تلاش است تا پایان تابستان آینده پروژه مذکور را به بهره برداری برساند.
صادقی تصریح کرد: از ویژگی های پروژه کاروانسرای وکیل این است که مراحل طراحی، مرمت و نظارت همگی توسط متخصصان ایرانی انجام شده ضمن اینکه تمام مصالح ساختمانی مورد نیاز نیز از داخل تامین شده است.
وی اظهار کرد: هزینه اجرای پروژه مرمت کاروانسرای وکیل طبق برآوردهای اولیه 85 میلیارد ریال بود اما با توجه به نوسان قیمت ها، پیش بینی می شود بین 350 تا 400 میلیارد ریال هزینه داشته باشد. تاکنون حدود 50 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت تندیس تجارت باختر گفت: کاروانسرای وکیل با 11 هزار مترمربع وسعت تا قبل از مرمت در قالب 120 حجره بود و اقامتگاه هم نداشت اما با اجرای پروژه مرمت، این شرکت بنا دارد اقامتگاهی با 57 اتاق در مجموع با 142 تخت در قالب اتاق های یک خوابه ، دو خوابه ، سوئیت و همچنین امکاناتی همچون رستوران، کافی شاپ، آمفی تئاتر و چند غرفه تجاری با هدف عرضه آثار هنری و صنایع دستی ایجاد کند.
صادقی افزود: توسعه زیربناهای گردشگری، علاوه بر جلب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان، در نهایت منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود؛ لذا یکی از محورهای اصلی فعالیت شرکت تندیس تجارت باختر ، ساخت هتل و تبدیل آثار تاریخی و میراث فرهنگی به اقامتگاه است که در این خصوص علاوه بر مرمت کاروانسرای وکیل، هتل سیرجان با مجموعه تجاری آن و هتل بافت را نیز در دست احداث دارد.
وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با تکنولوژی های روز، بکارگیری نیروهای متخصص و استفاده از روش های اجرایی جدید، دامنه فعالیت های شرکت را توسعه دهیم تا با ایجاد اقامتگاه در آثار تاریخی، احداث هتل و همچنین ساخت مجتمع های خدماتی بین راهی ، زیربناهای گردشگری در کشور افزایش یابد.

ارسال نظرات