رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور:

ظریف دستاوردهای بیست سال را برد/ راکتور اراک به دست خودی‌ها پر شد

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور در جمع اساتید بسیجی استان بوشهرگفت: من به عنوان متخصص هسته‌ای می‌گویم آن چیزی که اقتدار آفرین بود از دست رفت.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۶۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور در نشست پرسش و پاسخ اساتید و دانشجویان در دانشگاه پیام نور بوشهر حضور یافت.

ظریف دستاوردهای بیست سال را برد/ راکتور اراک به دست خودی‌ها پر شد

فریدون عباسی در این نشست گفت: از تاثیرات تربیت درست در محیط‌های دانشگاهی، تربیت مدیر خوب است که اگر فعلا نارسایی در حوزه مدیریت داریم، مبنای آن شرایطی است که در دانشگاه‌ها، دانشجو بر اساس آن تربیت می‌شود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور افزود: باید شجاعت به دانشجو داد تا بتواند به مجهولات علمی احاطه پیدا کند، ولو اینکه در این زمینه هزینه‌هایی صورت بپذیرد.

فریدون عباسی اظهار داشت: ما در یک جنگ قرار گرفتیم، یک جنگ اقتصادی که فقط جنگ اقتصادی نیست و پشت آن اتاق فکر چیده شده است که زمینه برچیده شدن آن، تدریس اساتید به صورت درست می‌باشد و ما باید نقش تربیتی را به اساتید برگردانیم.

عباسی ادامه داد: برخی از مردم همه چیز را پنهان می‌کنند، یک دفعه مردم شب می‌خوابند صبح بیدار می‌شوند می‌بینند زیر خط فقر هستند، هرچه می‌گذرد فاصله طبقاتی بیشتر می‌شود. می‌گویند تحمل کنید! چطوری تحمل کنیم؟ آینده دانشجو چه می شود؟ آیا شرایط اشتغال و ازدواج را برای آینده دانشجو فراهم می‌کنند؟

 

راکتور اراک به دست خودی‌ها پر شد

این دکتر فیزیک هسته‌ای عنوان داشت: راکتور اراک حاصل ۲۰ سال فعالیت متخصصین ما بود که پس از سال‌ها به سوخت مجازی ۴۰ مگاوات حرارتی نزدیک شده بودیم و در حال ساخت راکتور توسط متخصصین داخلی بودیم و حتی سوخت خود را می‌توانستیم در کشور تست کنیم که در معاهده با غرب و نفوذ در افکار مسئولین، راکتور اراک به دست خودی‌ها با بتن پر شد.

 

ظریف دستاوردهای بیست سال را برد

وی اشاره کرد: من به عنوان متخصص هسته‌ای می‌گویم نگران برجام نباشید! برجام تمام شد! آن چیزی که اقتدار آفرین بود از دست رفت! جناب ظریف به عنوان نماینده ما، نماینده یک کشور، دستاوردهای بیست سال را برد برای ۴/۲ میلیارد دلار. ایشان رفتند و دستاوردهای بیست سال را گذاشتند که یک شکلات گاز زده به او بدهند.

فریدون عباسی گفت: دور از ذهن نیست اگر دولت این مسیر را ادامه دهد، باید قوانین اسلامی را کنار بگذاریم و مطابق با قانون آمریکا پیش برویم. هم‌جنسگرایی آزاد باشد، آزادی زن‌ها نیز فقط در پوشش باشد!

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور افزود: جامعه باید آینده‌نگر باشد و به دنبال آن، دانشگاه نیز همین گونه باشد. برخی می‌گویند انقلاب دیگر تمام شده، فلسطین و عراق به ما چه مربوط است! این را باید در دانشگاه با توجه به مبانی نظری خودشان جواب دهیم.

عباسی تصریح کرد: برخی اساتید دانشگاهی از ترس اینکه نتوانند به کشورهای خارجی سفر کنند، به موضوع صنعت هسته‌ای کشور ورود نمی‌کنند و بارها در خارج از کشور به همین دلیل جواب تماس بنده را هم ندادند.

وی اظهار داشت: ما مشکل هویت ملی داریم برای همین در تظاهرات خیابانی، تخریب می‌کنیم، اساتید به عنوان پرچمدار وظیفه اصلاح این رفتارها را دارند.

 

منبع : روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر

 

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار