رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد با انتقاد از برخی اساتید دانشگاهی که تاکنون بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه نکردند گفت: ما نمی‌توانیم با شعار کاری را به پیش ببریم بلکه باید دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب در استان‌ها راه‌اندازی شود و تحقق اهداف این بیانیه در اولویت بسیج اساتید قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۸۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید محمود هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد رشت اظهار داشت: نخستین ویژگی یک بسیجی دغدغه‌مندی نسبت به نظام و ارزش‌های انقلابی است و اگر این دغدغه‌مندی وجود نداشته باشد خروجی مناسبی نخواهیم داشت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری از بسیج اساتید انتظارات متفاوت‌تری نسبت به سایر اقشار این نهاد دارند گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود تبیین مواضع به‌هنگام بسیج اساتید را مورد اشاره قرار دادند که این برای ما باعث افتخار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی از رسالت‌های بسیج اساتید نیست و این امور را معاونت فرهنگی دانشگاه هم می‌تواند انجام دهد تصریح کرد: ما در سازمان مرکزی برای هیچ مناسبتی بیلبورد و بنر نصب نکردیم زیرا نقش ما متفاوت از معاونت فرهنگی و سایر نهادها است.

هاشمی قتلگاه بسیج اساتید را محافظه‌کاری عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در مقابل مسئولان دانشگاه محافظه‌کاری کنیم از مسیر انقلاب جدا خواهیم شد و انتظار این است که در مواقع لزوم عملی و رفتاری نقد کنیم و مدیر انقلابی نیز از نقد سازنده ناراحت نمی‌شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد با بیان اینکه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی اولویت بسیج اساتید است خاطرنشان کرد: عملکرد اساتید ما در معرفی روز دانشجو و تبیین مواضع انقلابی و آموزش و نشان دادن استکبارستیزی برای دانشجویان قابل قبول نیست.

وی با تأکید بر این که اساتید باید در زمینه تبیین مواضع و دفاع از انقلاب پیش‌قدم باشند تصریح کرد: تبیین مواضع توسط اساتید باعث می‌شود که مسئولان استانی روی آنها حساب کنند و اگر بتوانیم کاری منتج به نتیجه انجام دهیم یعنی بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف کردیم.

هاشمی دغدغه بسیج اساتید را تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: برخی از اساتید و نخبگان حتی این بیانیه را نخوانده‌اند؛ ما نمی‌توانیم با شعار کاری را به پیش ببریم بلکه باید دبیرخانه راهبردی گام دوم انقلاب در استان‌ها راه‌اندازی شود و تحقق اهداف این بیانیه در اولویت بسیج اساتید قرار گیرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر 3 فرآیند بیانیه گام دوم انقلاب را ندانیم نمی‌توانیم دانشجویان را اقناع کنیم عنوان کرد: ساختار انقلابی کارگزار انقلابی می‌خواهد و همه‌ چیز باید در خدمت انقلاب باشد نه در خدمت یک شخص و جریان لذا اهتمام به این امور بایید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی دینی‌کردن دانشگاه‌ها را نخستین خواسته مراجع عنوان کرد و گفت: اگر دغدغه این کار را نداشته باشیم نمی‌توانیم دانشگاه‌ها را دینی کنیم و ابتدا نیز باید کارمندان دانشگاه را ملزم به رعایت آئین‌نامه‌ها کنیم تا دانشجویان نیز آن را رعایت کنند و به توصیه آیت‌الله علوی گرگانی برای این کار نیاز داریم قانون را تبدیل به رفتار کنیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه در مطالبه‌گری‌ها تنها باید ملاحظه منافع انقلاب را در نظر داشته باشیم خاطرنشان کرد: در این انتخابات شاخص‌هایی را که منتج به تشکیل مجلسی انقلابی می‌شود را برای مردم تبیین کرده و در جهت معرفی شاخص‌های نماینده انقلابی جلسات متعدد برگزار کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات