یعقوب قادری
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با «بسیج»:
سرهنگ امینی گفت: کسانی که در دفاع مقدس از دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها دل کندند و به مناطق اعزام شدند در حقیقت دانشگاه معنوی را در سرزمین‌های راهیان نور برقرار کردند و این حرکتشان باعث شد راهیان نور به یک دانشگاه معنویت تبدیل شود
کد خبر: ۹۱۹۸۱۸۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ محمد تقی امینی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: اردو‌های راهیان نور در نوروز هر سال تبدیل به یک فرهنگ عمومی برای پاسداشت شهدا شده است و هرساله ملت ایران این سنت دیرینه که با عطر شهدا آمیخته شده است را گرامی می‌دارند.

وی افزود: در تاریخ دنیا نمونه‌ی این حرکت مردم ایران که برای گرامیداشت جانفشانی‌های رزمندگان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند وجود ندارد و حرکت راهیان نور در ایران برای گردشگران و علاقمندان به انقلاب اسلامی یک آیین تبدیل شده است.

امینی ادامه داد: در حقیقت اردو‌های راهیان نور از زمانی شروع شد که والدین شهدا و رزمندگان برای تجدید خاطر به این مناطق می‌رفتند و پس از اینکه با حضور امام خامنه‌ای در مناطق مهر تأییدی بر این حرکت زده شد می‌تواند یکی از الزامات این کار را جلوگیری از تحریف و فراموشی این اردو‌ها باشد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: کسانی که در دفاع مقدس از دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها دل کندند و به مناطق اعزام شدند در حقیقت دانشگاه معنوی را در سرزمین‌های راهیان نور برقرار کردند و این حرکتشان باعث شد راهیان نور به یک دانشگاه معنویت تبدیل شود.
ایشان تأکید داشت: همین دانشگاه معنویت امروز در انقلاب اسلامی می‌خواهد نسل جدید را برای ساختن ایران اسلامی در گام دوم را رقم بزند و قطعا تأثیر گذاری دانشگاه راهیان نور به مراتب از سایر دانشگاه‌های دیگر بالاتر است و می‌توان گفت: اصلا قابل قیاس نیست.

وی افزود: شهدای دفاع مقدس راهشان را از شهدای کربلا الگو گرفتند و این‌ها با ایستادگی و مقاومتی که در برابر چندین کشور دنیا انجام دادند خود به الگویی برتر تبدیل شدند و همین الگو باعث شد که انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به این درجه از اقتدار برسد.
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز به دلیل سوء مدیریت‌هایی که در کشور وجود دارد و البته درصدی هم تحریم‌های ظالمانه دشمنان این الگوگیری از شهدا از هر زمانی بیشتر نیاز است و لازم است که همه ملت ایران از مسئولین ارشد گرفته تا نسل دهه ۹۰ باید راه شهدا را ادامه دهند و ایستادگی و مقاومت آن‌ها سرلوحه رفتارهایشان باشد.

ارسال نظرات