شهید مختار رجبی تختی یکی از شهیدان دفاع‌مقدس استان هرمزگان در وصیت‌نامه خود آورده است: از همسرم می‌خواهم که فرزندان مرا در راه اسلام تربیت کند و راه مرا ادامه دهد.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۶۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، شهید مختار رجبی تختی یادگار حسین و خدیجه چهارم اردیبهشت ۱۳۳۶ در روستای تخت از توابع بندرعباس به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را تا چهارم ابتدایی ادامه داد و به علت تقارن با مبارزات اوایل انقلاب درس و تحصیل را رها کرد و در صف انقلابیون قرار گرفت.

شهید رجبی تختی بعد از انقلاب در سال ۵۸ به همراه دوستان خود پایگاه مقاومت بسیج را در روستای خود راه‌اندازی کرد و فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی خود را در این پایگاه دنبال کرد.

به طور مثال دعوت از روحانیان برای سخنرانی و آگاه‌سازی مردم از مهم‌ترین فعالیت های وی بود و سال‌های ۵۹ و ۶۰ به عنوان بسیجی نمونه انتخاب شد.

وی با اینکه کشاورز بود اما دفاع در جبهه‌های جنگ را بر زندگی در روستای خود ترجیح داد و در سال ۶۲ به جبهه‌های نبرد به منطقه مهران اعزام شد.

شهید رجبی تختی برای حضور در دفاع مقدس به شهرمهران اعزام شد و سرانجام در عملیات والفجر سه در منطقه قلاویزان در ۱۶ مرداد ۶۲ در سن ۲۶ سالگی به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.

این شهید دفاع مقدس در فرازی از وصیت‌نامه‌اش آورده است: من احساس مسوولیت می‌کنم و احساس می‌کنم و در جبهه‌های جنگ بهتر می‌توانم به اسلام و قرآن خدمت کنم و هدفم فقط خدمت به اسلام و قرآن است.

وی افزوده است: به پدر و مادرم که مرا به این راه دعوت کردند سلام می‌رسانم و از آن‌ها کمال تشکر دارم و از همسرم که برای من کار کرده تشکر می‌کنم و از او می‌خواهم که فرزندان مرا در راه اسلام تربیت کند و راه مرا ادامه دهد.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.

ارسال نظرات