خبرهای داغ:
اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" به میزبانی این دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۳۱۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای تحقق اهداف علمی و گسترش ارتباط و تبادل‌نظر دانش و فناوری بین پژوهشگران دانشگاه و صنعت، اولین دوره "همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک" به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.
ژئوفیزیک از شاخه‌های علوم طبیعی و مرتبط با تمام فرآیند‌ها و خصوصیات فیزیکی زمین است که از روش‌های گوناگونی برای تحلیل آن‌ها بهره می‌گیرد و شامل کاربرد‌های فراوانی در اکتشاف نفت، منابع معدنی، سفره‌های آب زیرزمینی، مطالعه و بررسی زمین لرزه‌ها و تعیین خصوصیات لایه‌های زیرسطحی می‌باشد. برای دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه‌ها توسعه روش‌های پردازش سیگنال و تصویر همواره بسیار مورد نظر بوده است.
اولین همایش ملی پردازش سیگنال و تصویر در ژئوفیزیک به عنوان یک رویداد علمی، صنعتی و تجاری تأکید بر اهمیت موضوعات بین رشته‌ای و تخصص‌های مکمل دارد که امروزه ضرورت آن در دنیا اثبات شده است.
از این رو فرصت مغتنمی است که پژوهشگران مختلف از جمله اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، محققین پژوهشگاه‌ها و نیز صنعتگران آخرین دستاورد‌های علمی خود را به اشتراک گذارند.
همچنین، در این همایش فضایی مناسب برای معرفی دستاورد‌های سخت افزاری و نرم افزاری شرکت‌های حوزه تجهیزات، پردازش و تفسیر داده‌های ژئوفیزیکی ایجاد شده است.
ضمنا با هدف تحکیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت، متخصصانی از بخش‌های صنعتی مختلف شامل شرکت‌های دولتی و خصوصی مشغول در حوزه اکتشاف نفت، معادن، زلزله شناسی و دیگر سازمان‌های مرتبط نیز در همایش حضور دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها