خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین

با استانداردهای بین المللی جاده ای، فاصله داریم

سردار حاجیان گفت: باید در حوزه اتوبان و آزادراه ها، استانداردهای بین المللی وجود داشته باشد که در حال حاضر با این استانداردها فاصله زیادی داریم
کد خبر: ۹۱۹۸۳۸۸
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سالجاری با حضور محمد قاسمی دادستان قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین، مدیریت بحران استان، هاشمی مدیرعامل امداد ونجات هلال احمر استان و مدیران دسنگاه های امدادی در مقر پلیس راه برگزار شد.

سردار مهدی حاجیان در این مراسم بیان کرد: اقدامات هوشمندانه و موثری برای کاهش حوادث جاده ای انجام شده که نشان از تعامل و همکاری دستگاه هاست که این اقدامات علاوه بر ماموریت ذاتی، جهادگونه می باشد.

وی گفت: در طرح زمستانه اقدامات موثری نیز در درون شهرها انجام شده که با توجه به پتانسیل مرکز استان، این امکان وجود دارد که استان قزوین را بعنوان مرکز الگوی ترافیکی مطرح کنیم زیرا فرهنگ مردم استان در بحث راهنمایی و رانندگی در سطح بالایی است و می توان گفت متفاوت از استان های دیگر است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: باید دید در حوزه اتوبان و آزادراه ها، استانداردهای بین المللی وجود داشته باشد که با این استانداردها فاصله زیادی داریم و نمی توان صرف تلاش نیروهای پلیس و امدادی، این فاصله را نادیده گرفت. 270 نفر کشته در طول یکسال درجاده های استان، رقم بسیار بالایی است و باید دید چه اقداماتی می تواند در کاهش این میزان موثر می باشد.

سردار حاجیان اضافه کرد: در جاهایی که ترافیک ایجاد می شود و مردم دچار بحران می شوند، باید از لحاظ روانی مردم را آرام کنیم که نیاز به امر پژوهشی دارد. هرچه بیشتر از ابزارهای سیستمی و هوشمند استفاده کنیم نیروی انسانی،کمتری نیاز داریم که مسلما تبعات حوادث نیز کمتر می شود و باید با ایجاد یک اتاق فکر به این مهم دست یابیم.

وی گفت: همه ما مسوول هستیم و باید در امر حوادث، خود را پاسخگو بدانیم. دغدغه همه ما کاهش حوادث است اما باید عوال حادثه که سه آیتم، راه، خودور و راننده می باشد با دیتا بیسی در سطح کلان کشور مشخص شود تا تمام دلایل حوادث در این دیتا بیس ذکر شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها