خبرهای داغ:
به منظور تعمیق معنویت و بصیرت دینی و انقلابی کارکنان:
به منظور تعمیق معنویت و بصیرت دینی و انقلابی کارکنان رسمی و وظیفه نشست اخلاقی با موضوع عوامل اثرگذار تربیت در نهج البلاغه و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج دهاقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۳۹۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، به منظور تعمیق معنویت و بصیرت دینی و انقلابی کارکنان رسمی و وظیفه نشست اخلاقی با موضوع عوامل اثرگذار تربیت در نهج البلاغه و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج دهاقان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در این نشست اخلاقی بیان کرد: نهج البلاغه سرشار از موعظه ها - پندها - نصایح - پیشگیری ها - حکمت های فلسفی و عقلی و دریای عظیم است که یکی از قله های آن خطبه 193 است که به نام خطبه همام (متقین) نامگذاری شده که همام به معنای فردی است که هم و غم عقبایی داشته باشد.

وی گفت: متقین دارای بالاترین رتبه ها و درجه ها هستند و همه چیز از جمله رزق و روزی، برکت در زندگی و پیروزی در مقابله با دشمنان به داشتن تقوا برمی گردد ، بنابرین کسی که تقوای الهی پیشه کند برکت از آسمان برای آن فرد نازل می شود.

این کارشناس مذهبی افزود : در خطبه همام نهج البلاغه که همان خطبه متقین است حدود 110 صفت و ویژگی برای فرد متقی ذکر شده است که از جمله این ویژگی ها تواضع و فروتنی، انجام واجبات و ترک محرمات  و اطاعت از خداوند متعال و غیره است.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت : ملاک جهل افراد این است که در امور زیاده روی یا کم روی می کنند که این اشتباه است و انسان می بایست میانه رو باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تقوا بیان کرد : از اهمیت تقوا همین بس که در هر 2 خطبه نماز جمعه  توصیه - سفارش و تاکید به تقوای الهی که در حقیقت همان انجام واجبات و ترک محرمات الهی است، شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها