خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه همگانی به دستورات و توصیه های الهی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۲۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در نشست روسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با بیان اینکه به شدت نیازمند به شناخت و عمل به دستورات الهی هستیم، گفت: با شناخت و عمل به دستورات الهی سرمشق و الگوی دیگر جوامع انسانی خواهیم شد.
وی با اشاره توصیف قرآن از امت اسلامی در انجام و دعوت به کارهای خیر و نهی از اعمال منکر افزود: در مسئولیت پذیری و نقش آفرینی جامعه اسلامی، مرد و زن هر دو سهم مشترک دارند و همه باید شناخت معروف و منکر در برابر منکرات اقدام موثر داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم با یادآوری حقوق زنان، کودکان و جوانان در خانواده ها گفت: به فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر باید در بین اعضای خانواده عمل شود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر داشتن زبان نرم در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای انجام این فریضه نخست باید خود شخص عامل باشد و دوم اینکه از خانواده و نزدیکان خود شروع کند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی است، گفت: همانطوریکه رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند در تذکر لسانی نباید تذکر دهنده منتظر نتیجه باشد.
وی شناخت معروف و احتمال اثرگذاری را دو اصل مهم برشمرد و گفت: تقویت و کمک به نظام اسلامی و ایجاد اتحاد بین مردم بعنوان امر به معروف است و منکر در جامعه مدنی تنها بدحجابی نیست بلکه اتلاف منابع عمومی و وقت، اصراف در موادغذایی و افزایش ضایعات آن نوعی منکر به حساب می آید.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه افزایش ضایعات نان یک منکر اقتصادی و دینی است، گفت: نهی از این منکر یک عمل واجب است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: اینکه برخی ها به این بهانه پایه های نظام اسلامی را سست و دل های امیدوار را نسبت به آینده ناامید میکنند، عمل منکر است.
امام جمعه تبریز کج نشان دادن راه درست، گمراه کردن مردم، کمک به دشمن، تلاش برای به فساد کشاندن جوانان را از دیگر نمونه های اعمال منکر عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: کارمندان در محل کار، کاسب مؤمن و متدین در محل کسب، هنرمندان با ابزار هنر و استاد در کلاس درس میتوانند در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام موثر انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز است و باید آن را یادگرفت، گفت: مکان انجام فریضه و چگونگی انجام آن باید مورد توجه عامران به معروف و ناهیان از منکر باشد.
امام جمعه تبریز به نقش روسای دانشگاه در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممتاز خواند و گفت: قوام و دوام حکومت اسلامی با عمل به امر به معروف و نهی از منکر ممکن است و در جنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان و برای مقابله با آنها باید با نشاط و شادابی بیشتر اجتماعی به این فریضه عمل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها