فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تعداد تلفات جاده ای ۸ ماهه نخست امسال را ۳۳۸ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در مدت مشابه سال ۹۷، ۳۴۴ نفر بود که در حال حاضر به کاهش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته رسیده ایم که باید این رقم را تا پایان سال به کاهش ۱۲ درصدی برسانیم.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۵۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی امروز در رزمایش طرح زمستانه ۹۸ ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و ۲۱۳ شهید ناجای استان گفت: هدف از اجرای این رزمایش رسمیت دادن به آغاز طرح زمستانه است که از امروز تا ۲۰ اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

مفخمی شهرستانی ایجاد تعامل،همکاری و همیاری همه دستگاه ها با پلیس برای برقراری و ایجاد امنیت انتظامی و ترافیکی را مهمترین هدف موجود دانست و عنوان کرد: در کشور ۱۱۱ گردنه برفگیر وجود دارد که در طرح زمستانه مورد توجه است و سهم استان مرکزی نیز ۲ گردنه است که تمرکز را برای سهولت تردد در این دو گردنه خواهیم گذاشت.

وی ضمن بیان اینکه با استقرار بر دو گردنه و آزادراه های پرتردد شاهد تسهیل در رفت و آمد خواهیم بود اظهار کرد: سعی بر این داریم با کنترل ایمنی وسایل نقلیه و مدیریت ترافیکی تردد در مسافرت را برای همه به خوبی فراهم کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ایمنی در سفر و کاهش تلفات جاده ای را از دیگر اهداف مهم طرح برشمرد و تصریح کرد: در محورهای پرتردد ماموریت هایمان تشدید خواهد شد و امیدواریم با تعامل همه دستگاه ها با پلیس شاهد کاهش تصادفات جاده ای باشیم.

وی با اشاره به وجود ۱۰۲ پاسگاه پلیس در کشور بیان کرد: سهم استان مرکزی ۵ پاسگاه است که مقرهای سازمان های امدادی در کنار پاسگاه های پلیس استقرار پیدا می کنند.

مفخمی شهرستانی تعداد تلفات جاده ای ۸ ماهه نخست امسال را ۳۳۸ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در مدت مشابه سال ۹۷، ۳۴۴ نفر بود که در حال حاضر به کاهش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته رسیده ایم که باید این رقم را تا پایان سال به کاهش ۱۲ درصدی برسانیم.

وی  به سهم مسیر های مواصلاتی در تصادفات پرداخت و بیان کرد: در تصادفات آزادراه ها سهم ۴۴ درصدی، جاده های دوطرفه سهم ۲۳ درصدی و جاده های روستایی سهم ۳۱ درصدی دارند که عامل بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو، ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی بوده که البته این در کل کشور نیز قابل توجه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: متاسفانه در مدت طرح زمستانه سال گذشته ۳۶۰۰ نفر جان خود را در کشور از دست دادند که سهم استان مرکز‌ی ۹۰ نفر بوده است.

وی به کاهش تلفات در ایام اربعین پرداخت و خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که در طرح اربعین حسینی در استان مرکزی رقم خورد باید در طرح زمستانه تکرار شود چراکه در اربعین ما کاهش ۲۰ درصدی تلفات را داشتیم که در کشور مثال زدنی بود که نتیجه تعامل و همکاری همه دستگاه ها بود و امیدواریم این اتفاق در طرح زمستانه نیز رقم بخورد و تلفات جاده ای را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات