خبرهای داغ:
‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  مطرح کرد:

استفاده از محله‌های قدیمی به عنوان پتانسیل‌های فرهنگی

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  گفت: باید از محله‌های قدیمی به عنوان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی استفاده کرد و با اجرای طرح گذرهای فرهنگ و هنر در ارومیه توسعه پایدار شهری کمک شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۴۵۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در جلسه شورای تخصصی فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: باید از محله‌های قدیمی به عنوان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی استفاده کرد و با اجرای طرح گذرهای فرهنگ و هنر در ارومیه با هدف احیای هویت فرهنگی شهر به توسعه پایدار شهری کمک شود.

وی افزود: محل‌های گذر شهری استان باید نقطه اتصال جریان‌های گذشته به حال و نماد فرهنگ و تاریخ استان بوده و تداعی‌گر هنر، فرهنگ و رسوم شهر و استان برای افراد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: گذرهای فرهنگ و هنر با ارائه طرح از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری اجرا می‌شود و در گذر فرهنگ و هنر ارومیه باید از پناهگاه‌های داخل شهر به عنوان سفره‌خانه، کتابخانه، نمایشگاه و انجمن‌ها برای توسعه فرهنگ و هنر ارومیه استفاده شود و با انجام اقدامات مختلف در این مکان‌های فرهنگی در احیا و زنده نگاه داشتن آن‌ها کوشش کرد.

وی تصریح کرد: احیای هویت تاریخی شهر، کمک به اشتغال‌زایی، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی، هنری و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف طرح گذر فرهنگ وهنر در ارومیه است.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: فاصله گذرهای تاریخی نباید از هم گسسته باشد بلکه باید این محل‌ها نزدیک به هم بوده و محل عبور و مرور بیشتر مردم باشد تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد که سه نقطه شهری مسجد اعظم ارومیه، راسته غلام‌خان و خیابان امام ۲ ارومیه به عنوان محل‌های گذر فرهنگ و هنر ارومیه انتخاب و برای بررسی به شهرداری معرفی شده است.

 

 

ارسال نظرات