شهردار رشت گفت: تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت با ظرفیت تصفیه شیرابه‌های سمی به مقدار ۳ لیتر بر ثانیه تا ۲ ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۴۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, ناصر حاج‌محمدی در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه اعتبار ساخت پروژه تصفیه‌خانه سراوان از محل منابع ملی تأمین می‌شود عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بهره‌بردار این طرح محسوب می‌شود و تاکنون تلاش‌های بسیار زیادی برای حل موانع و چالش‌های به‌‌‌وجود آمده آن انجام شده است.

ناصر حاج‌محمدی جابه‌جایی محل ساخت پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت در سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: با اختصاص قطعه زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با همکاری و مساعدت چندین دستگاه اعم از سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره کل منابع طبیعی گیلان ساخت این طرح وارد مرحله جدیدی شد.

وی از انجام عملیات خاک‌برداری در محل ساخت تصفیه‌خانه به متراژ حدود 45 هزار متر مکعب و اجرای شن‌ریزی مخلوط به مقدار 25 هزار مترمکعب توسط شهرداری رشت خبر داد و تصریح کرد: برای حل  مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه تصفیه‌خانه سراوان وجود داشت جلسات متعددی در استانداری گیلان برگزار شده است.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه هم‌اینک عملیات ساخت سوله‌های تصفیه‌خانه شیرابه سراوان آغاز شده و تا هفته آینده تجهیزات لازم در آن نصب می‌شود اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم مشکل تأمین برق پروژه مذکور نیز با مساعدت دولت برطرف شده است بنابراین به زودی شاهد راه‌اندازی این طرح خواهیم بود.

حاج‌محمدی احیاء و راه‌اندازی مجدد کارخانه کود آلی رشت را نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اعلام کرد و بیان داشت: انجام عملیات تعمیر خطوط تولید کود آلی از پسماند و زباله، افزایش ظرفیت و ساخت سوله‌های تخمیر از جمله کارها و اقداماتی است که در چند ماهه اخیر توسط شهرداری رشت انجام شد.

وی افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی شهر رشت از 100 تن به 300 تن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات در راستای ایجاد دو خط تولید جدید از وزارت کشور تقاضای اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار کرده‌ایم که در صورت محقق شدن آن ظرفیت اسمی کارخانه به 500 تن قابل افزایش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات