خبرهای داغ:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: زندگی دنیاپرستان همواره با حسرت و مشکلات است وکسی که اهل دنیا نیست بدون دغدغه‌ای زندگی می‌کند وهم زندگی دنیا و هم زندگی آخرت را دارد.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۰۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشت: در هر موضوعی افراط‌وتفریط وجود دارد.

وی افزود: برخی افراد برای چند روز خوش‌گذرانی عمر خود را هدر می‌دهند، باید در چارچوب حق و به‌دوراز افراط‌وتفریط زندگی کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان اینکه باید نسبت به علت آفرینش خود توجه داشته باشیم، تصریح کرد: خدا پس‌ازاینکه همه مخلوقات را آفرید به تعبیر عامیانه ما و عباراتی که در قرآن کریم است، مشاهده کرد جای موجودی که با انتخاب خود سرنوشت خویش را تعیین کند خالی است و اگر انسان است راه خود را به‌خوبی انتخاب کند به کمال می‌رسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فلسفه وجودی انسان این است که در عالمی زندگی کند که کشش و جاذبه‌هایی وجود دارد که بین ده‌ها و صد‌ها گزینه انتخاب کند و این انتخاب سبب می‌شود به کمال برسد و عنوان کلی این انتخاب اطاعت از خداوند است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد:انسان برای اینکه به رشد برسد باید راه‌هایی را انتخاب کند، ولی باید توجه داشته باشد که برخی از این راه‌ها مورد رضای الهی نیست و از آن دوری کند، شرط تکامل انسان این است که از برخی موضوعات خودداری کند تا به رشد و کمال برسد و این موضوع غیر از ریاضت مرتاض‌های هندی است.

وی ادامه داد:انسان برای رسیدن به هدف باید زحمتی را تحمل کند و به آن برسد، کسی که به دنبال علم است مشکلات و سختی‌ها را تحمل می‌کند و غربت و بی‌خوابی کشیده تا درس بخواند، این شخص دوری از خانواده را تحمل می‌کند تا به نتیجه مطلوبی برسد.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود:برخی از کار‌ها ابزار هستند و مطلوبیتی ندارد و مقدمه‌ای برای رسیدن به هدف است، اینکه انسان سوار ماشین و هواپیما می‌شود تا به شهر دیگری برای تحصیل برود دارای ارزش است، هرکاری برای جهاد فی سبیل الله باشد دارای ثواب و ارزش بی‌نظیری است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد:اسلام دنیا را مقدمه آخرت معرفی می‌کند و گفته که انسان به دنیا می‌آید تا کار و زحمت بکشد و به جزای آخرت برسد، بر اساس آیات الهی انسان باید به مرتبه‌ای برسد که فرشتگان به خدمت انسان برسند و هر قدمی که برای رضای الهی باشد برای انسان ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:زندگی دنیاپرستان همواره با حسرت و مشکلات است و کسی که اهل دنیا نیست بدون دغدغه‌ای زندگی می‌کند وهم زندگی دنیا و هم زندگی آخرت را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها