رئیس مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین:

استمرار و هوشمندی لازمه اثربخشی مطالبه‌گری است

رئیس مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: نحوه مطالبه‌گری بسیار اهمیت دارد اما برخی افراد تنها یک بار موضوع را مطرح می‌کنند در حالی که استمرار، هوشمندی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، برگزاری نشست‌ها و بیانیه‌های پشت سر هم باید در مطالبه‌‌گری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۰۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، داوود گودرزی صبح امروز در نشست تخصصی مجمع بسیجیان گیلان  با اشاره به اینکه عدم پیروی افراد از فرامین رهبر جامعه دینی موجب بروز مشکلات می‌شود اظهار داشت: در جنگ احد نیز پیامبر(ص) فرمانده و رهبر جامعه دینی بودند اما عده‌ای به‌‌دلیل نافرمانی باعث شکست مسلمانان در یک مرحله از جنگ احد شدند.

وی با بیان اینکه‌‌ رهبر معظم انقلاب 10 سال است که به مساله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند اما عده‌ای همچنان راه خودشان را می‌روند ابراز داشت: دشمن به دنبال فلج کردن  اقتصاد کشور است از این رو ما نیازمند اراده کامل جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم.

گودرزی با‌ بیان اینکه برخی مطالبه‌گری‌ها با نتایج مثبت همراه نیست گفت: نحوه مطالبه‌گری بسیار اهمیت دارد اما برخی افراد تنها یک بار موضوع را مطرح می‌کنند در حالی که استمرار، هوشمندی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، برگزاری نشست‌ها و بیانیه‌های پشت سر هم باید در مطالبه‌‌گری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام‌ برای زندگی دنیوی و اخروی بشر برنامه دارد بیان کرد: برخی تفکرات و فهم‌های غلط مبنی بر اینکه ما نباید حکومت دینی تشکیل می‌دادیم در جامعه وجود دارد در صورتی که در زمان غیبت امام زمان(عج) ما موظف به تشکیل حکومت دینی و حرکت‌ به سمت اسلام ناب محمدی هستیم.

رئیس مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت یک تفکر و نگاه منصفانه جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور، حضور توام با امید در میدان عمل، شناخت صحنه‌ها و حرکت در مسیر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است.

گودرزی با بیان اینکه دشمن به دنبال جدایی دین از سیاست است تصریح کرد: فلسفه حکومت در اسلام در واقع خدمتگزاری و ضمانت اجرای احکام است و ما برای حرکت در مسیر تمدن بزرگ اسلامی نیازمند برنامه‌‌های عملیاتی، طرح‌ریزی و آسیب‌شناسی هستیم و باید مشکلات را بشناسیم و در جهت رفع آن‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه افراد مطالبه‌گر به طرح "آتش به اختیار" که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد توجه ویژه کنند ابراز داشت: عده‌ای برای مطالبه‌گری به دنبال بودجه یا شرایطی که یک سازمان یا دستگاه اجرایی برای آنان فراهم کند هستند از سوی دیگر با سستی و تنبلی نمی‌توان مشکلات را حل کرد بلکه باید تلاش کرد.

رئیس مرکز اندیشه و هم‌فکری راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها بارها و‌ بارها به مسئله رسیدگی به معیشت مردم تاکید کرده و از مسئولان برنامه خواستند لذا بایستی مسائل و مشکلات را کارشناسانه حل کرد و برنامه‌های مناسب اجرا شود.

گودرزی با تاکید بر فعالیت دولت جوان و حزب‌اللهی بیان کرد: دولت جوان و حزب‌اللهی نیز دو نیاز اصلی دارد که یکی از این نیازها نیروی سازماندهی شده کارآمد و دیگری ارائه برنامه عملیاتی مناسب برای اداره کشور است و امروز گروه‌های تخصصی و مجامع بسیج به خوبی می‌توانند این دو خلاء را پر کنند.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاهیان وظیفه توسعه مرزهای دانش را دارند و باید از توان و خلاقیت‌های علمی دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور بهره برد عنوان داشت: ما امروز باید مسائل و مشکلات کف جامعه را شناسایی کرده و از زاویه حاکمیت آن‌ را حل کرده و از توان و خلاقیت دانشگاهیان نیز بهره ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار