فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع):

اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز نظاره‌گر ۵ بقیع دیگر در عراق بودیم

فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) متذکر شد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز نظاره‌گر ۵ بقیع دیگر در عراق بودیم.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۲۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار غلامرضا احمدی در دهمین یادواره ۱۳ شهید دانشجوی کاشمری، ۳ شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر و شهدای امنیت که با عنوان «پایان‌نامه سرخ» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران این محفل معنوی اظهار کرد: شهیدان عزت و افتخار شهادت را به برکت هدایت امام امت کسب کردند و اگر نفس نورانی و هدایتگر آن مرد بزرگ نبود، مطمئناً این کشته‌ها با کشته‌های قبل در دوره ظلم تفاوت نمی‌کرد.

فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه آنچه به شهیدان عزت و افتخار داده است، تحت هدایت و حمایت یک فقیه تربیت شده، سر سفره ائمه طاهرین(ع) است، افزود: تفاوت شهید با هر کشته دیگر به راه و رسم و به تلاش او تحت یک هدایت الهی متصل به منبع وحی و محضر باری‌تعالی است.

وی با اشاره به عظمت، کرامت، بزرگی و جایگاه شهیدان بیان کرد: به برکت هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و تلاش مجاهدین عرصه قلم و اندیشه صد‌ها جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت در دسترس است و به فرموده رهبر معظم انقلاب که حیف جای این کتاب‌ها در متون آموزشی و سر میز تعلیم و تعلم کمتر پیدا می‌شود.

سردار احمدی با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های ۱۳ شهید دانشجوی کاشمر و صد‌ها شهید دیگر این شهرستان حزب‌اللهی و ولایتمدار بیان کرد: خاطرات بسیاری از پای‌کار بودن مردم این شهرستان دارم به‌طوری‌که شیرین‌ترین خاطرات حمایت‌های بی‌دریغ از رشادت فرزندان این خطه در میدان نبرد که حقیقتاً قهرمانان گره‌گشا در میدان نبرد بودند در ذهنم دارم و هر نقطه‌ای از مناطق عملیاتی را که نگاه می‌کنم نام یک قهرمان کاشمری به ذهن من متجلی می‌شود.

فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه غیر از دو شهید قهرمان مدافع حرمی که از افتخارات جدید مردم کاشمر در این عرصه است و وفاداری خودتان را به ائمه (ع) و حضرت زینب (س) و شناخت عمیق از توطئه دشمن نشان دادید، بیان کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند مطمئن باشید که امروز جلوی چشمان خودمان نظاره‌گر ۵ بقیع دیگر در عراق بودیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره نتیجه تلاش و فعالیت شبانه‌روز مجاهدانه دست‌اندرکاران است، عنوان کرد: اگر قرار باشد بین شاخص‌های تکریم از شهیدان، کدام را انتخاب کنیم باید به قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری مراجعه کنیم به‌طوری‌که قرآن می‌فرماید نزدیک‌ترین راه‌به‌راه حضرت ابراهیم(ع)، ادامه راه اوست و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند که بالاترین عنصر تکریم از شهیدان، مقاومت در برابر فشار استکبار است.

سردار احمدی خطاب به شرکت‌کنندگان در محفل شهدا متذکر شد: شهیدان یادگاران دورانی از این کشور هستند که فضای سیاسی و اجتماعی، فضایی برخوردار از توازن قوا برای دفاع از هجوم همه‌جانبه دشمن، اینان یادگاران دورانی هستند که همکلاسی‌های ۴۰ ساله گذشته شما از دیوار لانه جاسوسی توطئه آمریکا بالا رفتند.

وی با تأکید بر اینکه شهیدان در حقیقت یادگار آن روز‌هایی هستند که نه از موشک، هواپیما، بمب، فرمانده مجرب، رئیس‌جمهور دلگرم‌کننده و پشتیبان خبری بود و یک عقبه امنی وجود نداشت، گفت: به برکت خون شهدا و رهنمود‌های معمار کبیر انقلاب و هدایت‌های پیامبرگونه خلف صالح امام در این ۳۱ سال منطقه درگیری از میانه خرمشهر و از پشت دیوار‌های اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، بستان و شوش دانیال به ۲ هزار کیلومتر پیشروی در منطقه منافع آمریکا منتقل شده است.

وی با بیان اینکه شهیدان به ما می‌گویند آن روز در مملکتی که آرزوی زدن یک موشک ۱۲ کیلومتری داشتیم و هیچ‌یک از امکانات امروزی را نداشتیم از عزت شما دفاع کردیم، یادآور شد: همان اهداف بلندی که شهیدان برای او به منطقه خطر رفتند و خطر را به جان‌ودل خریدند تا امروز با حفظ عزت، بر سر سفره امنیت خون شهیدان بنشینیم.

سردار احمدی در پایان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد شهیدان هدف اصلی خودشان برای حضور در میدان نبرد و فداکاری‌شان را دفاع از اسلام دانستند، اظهار کرد: بیش از ۹۳ درصد از شهیدان هدف ثانویه و بعد از دفاع از اسلام، اطاعت از اوامر، ولی امر مسلمین دانستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار