استاندار مرکزی از افزایش ۴۰ هزار متر مربع فضای فرهنگی استان تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: تالار و کتابخانه مرکزی از مهمترین پروژه های فرهنگی هستند.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۳۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه  گفت: بیش از ۱۰ سال از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به شکل مستقل در استان مرکزی می گذرد که امیدواریم این سفر مایه خیر و برکات زیادی برای اهالی فرهنگی،هنر و رسانه استان مرکزی باشد.

وی افزود: بیش از ۲۰ درصد مفاخر کشور از استان مرکزی برخواسته اند که اینها سرمایه ها و ذخایر ارزشمند این استان محسوب می شوند که در حوزه های مختلف نقش آفرینی کرده اند و امروز ماندگار شده اند و افتخاری برای استان مرکزی هستند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه استان مرکزی علیرغم اینکه چهارمین قطب صنعتی و هشتمین قطب کشاورزی در کشور است اما در حوزه فرهنگ هم حرف برای گفتن دارد گفت: استان مرکزی به همین دلیل یک استانی ویژه است و نیازمند این است هیئت دولت نگاهی ویژه به این استان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۹ می توان نویدی خوب برای اهالی فرهنگ و هنر استان داد،افزود: تا پایان سال ۹۹ بیش از ۴۰ هزار متر مربع از سرانه ها،ساختمان ها و اماکن مربوط به فرهنگ و هنر به بهره برداری می رسد که تالار و کتابخانه مرکزی از مهمترین آنها هستند.

آقازاده با اشاره به اینکه تالار ۱۸ هزار متر مربعی اراک در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشد گفت: این تالار با ۲ سالن آمفی تئاتر و هزاران متر فضای فرهنگی با پیشرفت ۹۰ درصدی و به امید تأمین اعتبار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی تکمیل کتابخانه مرکزی اراک که از بزرگترین کتابخانه های کشور است را در سال آینده از مهمترین طرح ها دانست و افزود: با تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی که نهاد کتابخانه های کشور و اعتبار ۵ میلیارد تومانی استان امیدواریم این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات