خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت : فلسفه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی خدمت کردن به مردم است .
کد خبر: ۹۱۹۸۶۸۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
فلسفه وجودی سیستم اداری خدمت کردن به مردم است/ فعالیت 8 کمیته طرح تکریم ارباب رجوع در کرمانشاه

 حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی  در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج  از کرمانشاه، در خصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح تکریم ارباب‌رجوع، اظهار داشت: هشت کمیته تخصصی در راستای طرح تکریم ارباب‌رجوع در استان شکل گرفته است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه ادامه داد: کمیته‌بندی‌ها دستگاه‌های اجرایی براساس تنوع و کارکردی که دارند در قالب کمیته‌های اقتصاد و تولید، آموزشی، بانک و... انجام شده است.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم مشخصا از معاونان امور مالی فردی را به‌عنوان مسؤول کمیته و طرح تکریم معرفی کنند، هر کمیته یک رئیس و دبیر دارد که هر روز مجموعه اقدامات دستگاه‌هایی که به نوعی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند را به ما گزارش می‌دهند.

عزیزی با فعالیت کمیته‌ای دیگر به‌نام کمیته نظارت و بازرسی اشاره کرد و افزود: وظیفه این کمیته راستی‌آزمایی است، بررسی می‌کند که آیا واقعا گزارش مجموع دستگاه‌های اداری به دفتر بازرسی منطبق بر واقعیت است.

وی، فلسفه شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را «حفظ کردن، ارتقا بخشیدن جایگاه مردم در سیستم اداری» دانست و گفت: فلسفه وجودی سیستم اداری خدمت کردن به مردم است، یعنی به‌گونه‌ای که مردم حس کنند در نظام اداری دارای جایگاه هستند، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری«اگر مردم در اداره‌ای احساس حقارت کنند آن اداره، اداره جمهوری اسلامی نیست».

این مسؤول در شرح وظایف باجه‌های اطلاعاتی که در ورودی اداره‌ها مستقر هستند، افزود: این باجه‌ها در استان تبدیل به میز خدمت شده‌اند که خدمات را به 2 صورت به مردم ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر قابلیت خدمات به‌ گونه‌ای باشد که به‌صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد آن خدمات باید الکترونیکی ارائه شود و اگر نیاز به مراجعه حضور باشد باید کارشناسان خبره جوابگوی نیاز مردم باشند تا نوع خدمات مورد نیاز ارباب‌رجوع در میز خدمت انجام شود.

عزیری در ادامه به بازرسی‌های سرزده از اداره‌ها اشاره کرد و گفت: چهار گروه بازرسی به صورت ویژه برای طرح تکریم ارباب‌رجوع، بازرسی از اداره‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست خود را بازرس بدانند و موارد را به سامانه 111 در میان بگذارند تا در اسرع‌وقت رسیدگی شود.

ارسال نظرات