رئیس ستاد دیه گیلان گفت: ستاد دیه استان گیلان امسال ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد و ۸۰۰ زندانی دیگر نیز منتظر مساعدت نهادها و خیران هستند.
کد خبر: ۹۱۹۸۷۰۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, علیرضا یزدانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ستاد دیه تنها به زندانیانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند کمک می‌کند همچنین زندانیانی که جرایم مالی و بدهکاری دارند نیز از بزرگ‌ترین طیفی هستند که از خدمات ستاد دیه بهره‌مند می‌شود.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه ستاد دیه به صاحب‌کارانی که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمه کارگران خود را ندارند و به زندان افتادند نیز کمک می‌کند بیان کرد: رانندگانی که دچار حادثه شده و بیمه ندارند و همچنین گروهی که مرتکب قتل شبه‌عمد شدند نیز از خدمات این ستاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ستاد دیه استان گیلان 9 هزار زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون 307 زندانی جرایم غیرعمد در گیلان توسط ستاد دیه استان آزاد شدند که این افراد معادل 130 میلیارد تومان بدهی داشتند.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه 80 میلیارد تومان از مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده از طریق بیمه، خیران و تقسیط به‌دست آمده است گفت: از طریق گذشت شاکیان نیز 45 میلیارد تومان از بدهی زندانیان بخشیده شد و در نهایت 6 میلیارد تومان نیز توسط ستاد دیه گیلان تأمین و پرداخت شد.

یزدانی از انتخاب گیلان به‌عنوان استان برتر در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور خبر داد و افزود: تهران، اصفهان و سپس گیلان 3 استان برتر در زمینه تعداد زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده هستند و از این رو از همه نیکوکاران و کسانی که با ما همکاری کردند قدردانی می‌کنم.

رئیس ستاد دیه استان گیلان بر ضرورت کمک هر شخص به اندازه توان خود به زندانیان نیازمند تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 زندانی جرایم غیرعمد در سراسر گیلان منتظر کمک‌های خیران هستند تا به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و تحقق این امر مساعدت همه خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات